זאלדיאר וציפרלקס כולל ליריקה . עבור סיאטיקה . האם השילוב נכון ?

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

13/04/2019 | 12:39 | מאת: סיאטיקה

היי חברים סובל מאוד מסיאטיקה . מטופל שנים בציפרלקס.רשמו לי 4 ליריקה פלוס 4 זאלדיאר כל יום. לקחת בוקר וערב .. הבנתי שזה רע משום מה לקחת ציפרלקס עם זאלדיאר יחד. האם כך? אם כן אשמח לדעת למה. ובנוסף לקבל עצה איזה כדור יחליף את הציפרלקס ויעבוד או בשילוב ליריקה ים זאלדיאר. המון תודה. סיאטיקה.

לקריאה נוספת והעמקה

התרופה cipralex (המכילה את החומר הפעיל Escitalopram) שייכת למשפחת ה-SSRIs החוסמת קליטה חזרה של סרוטונין במוח. נטילה במקביל לתכשיר Zaldiar (המכיל patacetamol ו-tramadol) עלולה לגרום לעלייה ברמות סרוטונין כיוון שגם ל-tramadol השפעה על רמות סרוטונין. סרוטונין הינו נוירוטרנסמיטור (מוליך עצבי) אשר עלייה ברמתו עלולה לגרום ל"תסמונת סרוטונין" אשר מתבטאת בסימני אי שקט, חרדה, רעד, נוקשות שרירים, דופק מהיר, לחץ דם גבוה, עלייה בחום גוף ועוד. בנוסף שילוב שני התכשירים עלול להגביר סיכון לפרכוס. כמו כן, שילוב תכשירים שמשפיעים על מערכת העצבים המרכזית (ליריקה, ציפרלקס וזאלידאר), עלול לגרום לדיכוי מערכת העצבים המרכזית ופגיעה בערנות. ככלל, אין איסור לשלב את התכשיר, השילוב ניתן כאשר הרופא מחליט כי התועלת הצפויה מהטיפול עולה על הסיכון הפוטנציאלי מהשילוב בהתחשב במצב הרפואי וגורמי סיכון של המטופל. יש להיות מודע לתופעות הלוואי האפשריות וליידע את הרופא במידה ומתרחשות. נדגיש כי בפורום ניתן מידע כללי ואין כל המלצה לסתור את הנחיות הרופא המטפל, יש לוודא כי הרופא מודע לנטילה המשולבת של התכשירים ולפעול עפ"י המלצותיו.

16/04/2019 | 14:43 | מאת: סיאטיקה

היי. תודה רבה על תשובה כה רצינית ומהירה. אשמח לדעת אולי יש אפשרות פשוט להחליף את הזאלדיאר או הציפרלקס בכדור אחר ? שכן אוכל לקחת את שניהם.. תודה רבה.

מנהל פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי