תופעות לוואי דיפרוספאן

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

15/01/2018 | 09:57 | מאת: רינה42

היי אני חולת גאוט וכל פעם יש לי התקפים נוראיים בקרסול ובבוהן והכאבים הם בלתי ניסבלים הלכתי לרופא והוא נתן לי זריקה בטוסיק של דיפרוספאן 2CC ומיד חל שיפור מאז כל חודשיים יש לי התקף וכל פעם אני מקבלת את הזריקה הנל. השאלה שלי האם הזריקה לא עושה נזק יותר רציני לגוף???והאם מותר לקחת אותה כל חודשיים? אשמח לתשובה מהירה .

לקריאה נוספת והעמקה

Diprospan הינה תמיסה להזרקה המכילה 2 נגזרות שונות של הסטרואיד Betamethasone. כבכל טיפול תרופתי - בנוסף לפעילות הרצויה של התרופה בזמן השימוש בה עלולות להופיע תופעות לוואי. בין תופעות הלוואי הידועות של סטרואידים: פני ירח, עלייה בתיאבון, תופעות עוריות (כפי שתיארת), תופעות לוואי במערכת העיכול, תופעות לוואי מטבוליות, השמנה (השפעה על פיזור שומן בגוף) ואגירת נוזלים. תתכנה גם תופעות לוואי במערכת שריר שלד ולכן במידה ואת חשה כאבים או חולשת שרירים, מומלץ להיוועץ ברופא לפני ביצוע פעילות גופנית שאינה מתונה. לרשימת תופעות לוואי המורחבת, יש לעיין בעלון התכשיר. חשוב לזכור כי התגובה שונה ממטופל למטופל ותלוית מינון ומשך טיפול, ולכן אל תבהלי למקרא כל תופעות הלוואי, ייתכן ולא תחושי באף אחת מהן. על מנת למזער את תופעות הלוואי מהטיפול בסטרואידים יש לטפל במנה הנמוכה ביותר האפשרית לתקופה הקצרה ביותר המשיגות את מטרות הטיפול. משך הטיפול נקבע על ידי הרופא המטפל. ככלל- טיפול תרופתי ניתן כשהתועלת מנטילתו עולה על הסיכון הגלום בשימוש בו. יש ליידע את הרופא על כל תופעת לוואי בלתי צפויה ולהיוועץ עמו לגבי משך הטיפול הנדרש.

21/05/2019 | 10:07 | מאת: ג'ניפר

היי, קיבלתי המלצה מרופא אורתופד לזריקה בודדת של Betamethasone (10mg) או Diprospan 2ml לתוך מפרק הכסל בגלל היתכנות לדלקת שם. כ-3 שבועות לאחר הזריקה אני אמורה לטוס. האם הפרשי הלחץ של הטיסה יכולים להשפיע באופן כלשהו על הגוף לאחר הזריקה? האם תיתכן הגבלה משמעותית בתנועה ללא קשר לטיסה? תודה

26/12/2019 | 11:14 | מאת: פנינה

רצתי לדעת למה הזריקה עוזרת ורים יש תופעות לוואי ואחרי כמה סמן זה משפיע השמח לתשובה תודה רבה

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי