תופעות לואי של זריקת וידזה

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

28/10/2017 | 12:58 | מאת: אמיר

אמא שלי חולה ב MDS עם q5. היתחלה סיבוב ראשון של וידזה.... יש תופעת לואי של ירידה בספירות בהתחלה ....מתי זה חוזר ומתחיל לתת מענה לאי ספקת מח העצם ?

לקריאה נוספת והעמקה

התכשיר Vidaza, אשר החומר הפעיל בו הוא Azacitidine, הינו תכשיר ציטוטוקסי אשר האפקט האנטי-נאופלסטי שלו מושג על ידי התערבות ביצירת DNA ועל ידי השפעה ישירה על תאי מח עצם. אנמיה (מיעוט בהמוגלובין או בתאי דם אדומים אשר נושאים את ההמוגלובין), נוטרופניה (מיעוט נוטרופילים), לויקופניה (מיעוט תאי דם לבנים) וטרומבוציטופניה (מיעוט בכמות טסיות) הנן תופעות לוואי ידועות של התכשיר, אשר דורשות ניטור לפחות לפני כל מחזור טיפול. לרוב, תופעות לוואי אלו שכיחות יותר לאחר 2 מחזורי הטיפול הראשונים, בהשוואה למחזורי טיפול מאוחרים יותר. תגובה ראשונה לטיפול יכולה להופיע תוך 3 מחזורי טיפול, תגובה טובה כעבור 6 מחזורי טיפול. כמובן שהזמנים משתנים בין מטופל למטופל.

16/10/2019 | 00:54 | מאת: אברהם

טרומבוציטופניה חריפה אחרי 8 מחזורי Vidaza (חולה בן 72, 17% בלסטים) ולאחר מכן הטיפול הופסק - איך לדעת אם טרומבוציטופניה היא בגלל ה-Vidaza או בגלל המחלה? תוך כמה זמן Vidaza עוזבת את הגוף וניתן להבין שהטרומבוציטופניה היא תוצאה של המחלה בלבד?

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי