Ixel תופעות נמשכות גם לאחרי הפסקת הטיפול

דיון מתוך פורום  תופעות לוואי בטיפול התרופתי

01/04/2017 | 14:15 | מאת: רונן

שלום. בן 31, לפני שנתיים לקחתי את התרופה ixel במשך חודשיים. הפסקתי אותה מכיוון שחוויתי תופעות לוואי לא נעימות כמו כאבי אשכים ובעיקר אי הנאה מיחסי מין. כשלקחתי את התרופה לא היה לי תחושה באיבר המין, גם בחדירה וגם באורגזמה. הבעיה היא שגם אחרי שנתיים שאני לא לוקח שום תרופה אני עדיין מרגיש את אותן תחושות. יש לציין שאני בן אדם עם תאבון מיני מאוד גדול וגם בתקופות שהייתי בדיכאון תמיד נהנתי ממין והדכאון בחיים לא הפריע. התופעות שיש לי עכשיו הן בדיוק אותו דבר כמו בתקופה שלקחתי את הכדור. אין לי כמעט תחושה באיבר המין והכאבי אשכים נמשכים. יכול להיות שזה בגלל שהפסקתי לקחת את הכדור אחרי חודשיים מיידית ולא בצורה מסודרת? זה ישאר ככה לצמיתות? יכול להיות שאני צריך לקחת את אותו כדור שוב כדי שהכל יחזור לקדמותו? אני מרגיש מאוד מתוסכל וחסר אונים. הטטוסטרון שלי תקין לאחר בדיקה שעשיתי. אשמח לעצה! תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

IXEL, אשר החומר הפעיל בו הוא Milnacipran, מותווה לטיפול באפיזודות דיכאון במבוגרים מעל גיל 18. תכשיר זה שייך למשפחת ה SNRI, משפחת תרופות החוסמת קליטה חזרה של סרוטונין ונוראדרנלין במוח. לתכשיר זה, כמו לתרופות רבות המותוות לטיפול בדיכאון, תופעות לוואי מיניות נפוצות של בעיות בשפיכה, בעיות בזיקפה וכאב באשכים. ישנן מספר דיווחי ספרות אודות ת"ל מיניות בלתי הפיכות בשימוש בתרופות אנטי דכאוניות. יחד עם זאת, דיווחים אלו התייחסו לתרופות ממשפחת ה SSRI (משפחת תרופות החוסמת קליטה חזרה של סרוטונין בלבד), תרופות שמלכתחילה הפונטציאל שלהן לגרום לת"ל בתפקוד המיני גבוהות יותר. יש לגשת לרופא על מנת לבדוק את הסיבה לכאבים ולהפרעות בתפקוד המיני , לשלילת בעיות אחרות ולקבלת טיפול מתאים.

06/04/2017 | 11:26 | מאת: רונן

תודה על התגובה ד"ר. לאיזה רופא אני צריך ללכת? באמת יכול להיות שזה לא יחלוף? אם הייתי יודע לא הייתי לוקח את הכדור מלכתחילה. אין איזה כדור שיכול להחזיר את המצב לקדמותו?? או שאני צריך פשוט להשלים עם המצב שלא אהנה ממין יותר בחיים האלה?? זקוק נואשות לעצה או כיוון ):

מנהלי פורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי