פריחה בילד קטן
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לבן שלי בן שנה וארבע הופיה פריחה מוזרה ברגליים לא ספיציפית . רופא עור חשד במוליסקוס אך לא חד משמעי. לאחר כשבועיים הפריחה הפכה להיות נוראית, אדומה מאוד במלא מקומות בגוף, היה מפחיד היה לירות זה היה דומה לעקיצות אך רוב המקרה לא. בנוסף מלווה בשילשול מיד אחרי אוכל נוזלי מאוד. בבדיקות מעבדה עליה באינזימי כבד ALT ו AST 63 כאשר נורמה עד 43 . ובנוסף EBV-IGM חיובי ( מחלת נשיקה ?) מחר כמוון נלח לרופא ילדים אבל כל זה אחרי התייעצות עם שלושה רופאי עור שלא ידעו סידיוק סיבה. התחלתי למרוח קרם סטרואידי על פריחה אז אודם ירד אך פיצעונים נשארו דומים מאוד לעקיצות אך לא. הצבע יותר כהה עכשיו לאחר תחילת טיפול. ובסוףו של דבר האם יש קשר בין פריחה למחלת הנשיקה (כל המהלך ללא חום) היה חום שבועיים לפני כל הסיפר של פריחה. סליחה עך אורך אך רציתי לשמועה דעה נוספת כמוון ממשיכה מעקב רופא עור בקח.
שלום, EBV אצל ילדים יכולה להופיע עם סיפטומים לא ספציפיים ולעיתים ללא סימפטומים בכלל. בהחלט יכולה להיות פריחה על רקע ויראלי(לרוב במרכז הגו) ולא מגרדת. אפשרות נוספת היא פריחה לאחר טיפול אנטיביוטי באמפיצילין-לא ציינת אם טופל? ישנן אבחנות נוספות וממליצה להמשיך ברור אצל רופא עור ילדים בהצלחה!