הרפס בשפתיים
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום יש לי הרפס בשפתיים מזה כמעט שבוע . נישקתי את בני בן ה 11 חודשים ואולי אף טעם פעם אחצ מהכפית שאכלתי. מהי סכנת ההדבקה וכיצד אדע אם חס וחלילה נדבק? תודה מראש
שלום, הרפס היא מחלה מדבקת מאוד, העוברת במגע עם עור נגוע או רוק. לעיתים דרך חפצים לכן מומלץ להימנע משימוש באותם כלי אכילה, מגבות, שפתון. הווירוס משתלב בשורשי העצבים הנקראים גנגליונים, שם הוא נשאר במצב רדום. מצבים מסוימים גורמים להתפרצות של הווירוס חזרה אל העור. הגיל האופייני הוא 6 חודשים עד 5 שנים. לרוב תופענה שלפוחיות על השפתיים ובחלל הפה. במקרים קשים, הילד יסבול מאי שקט, חוסר תאבון, קשיים בבליעה וחום. אין סטטיסטיקה של שיעורי הדבקות