נקרוביוזיס וסוכרת
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום, אני חולת סוכרת נעורים מזה כ 15 שנים וסובלת מנקרוביוזיס בשתי השוקיים שלי. זה פשוט מכוער ולא ניתן ללבוש בגדים קצרים או לחשוף את הרגליים וזה מאוד מפריע ומביך, האם ניתן לעשות איזשהו ניתוח קוסמטי / פלסטי לכיסוי ? האם את יודעת על פתרון רפואי לדבר הזה ? אודה מאוד לעצתך
שלום, ממליצה לנסות תחילה טיפול מקומי ברטינואידים או במשחת פרוטופיק. אפשרות נוספת היא טיפולים פוטותרפיים ב PUVA. בנוסף, ישנם טיפולים סיסטמיים המדכאים את מערכת החיסון כגון: ציקלוספורין וטיפולים ביולוגים, אך מצריכים בדיקות מעקב תחת הטיפול. טיפול בלייזר וסקולרי מסוג PDL מפחית את האודם, אך אינו פותר את הבעיה. באשר לניתוח פלסטי- ניתן לבצע אקסיזיה עם שתל, אולם במקרים רבים יש הישנות של המחלה ולא תמיד ישנה קליטה של השתל. בהצלחה!