פסטה או ג'ל
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום השאלות הן לא כתחליף לייעוץ פרטני, אך בכל זאת. מה ההבדלים בין התכשירים לטיפול בפצעי לחץ על בסיס ג'ל או פסטה? למשל בין דרמהגרן ג'ל לדרמהגרן B, או גרנוג'ל מול גרנופלקס פסטה? לאלו מקרים כל אחד מהם מתאים יותר? והאם בפצע לחץ דרגה 2 (בספק 3) בטרוכנטר מתאים יותר פסטה או ג'ל? וכן פצע לחץ עמוק ונקי בסקרום, האם מתאים ג'ל או פסטה? תודה רבה
שלום, אין חבישה אחת שמתאימה לכיב לחץ, ישנן חבישות רבות המתאימות וחשוב להתאים את החבישה הנכונה בהתאם למראה הכיב. ג'ל מאפשר הטריה של הרקמה הנקרוטית ובנוסף שומר על סביבה לחה. ג'ל מתאים לכיב בצבע שחור או צהוב. ההחלפה לרוב פעם ביום, כשאר ישנה רקמה נקורטית יבשה ניתן להניח ליותר זמן ולכסות בחבישה משנית. פסטה מכילה אבץ ומתאימה לכיבים נקיים, למילוי הכיב ומסייעת בזירוז סגירת הכיב בשלב מתקדם יותר. בהצלחה!