וזלין לפעוטות עם אטופיק דרמטיטיס
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הי, לבת הקטנה שלי יש התפרצויות של אטופיק דרמטיטיס על פניה (בלחיים ובסנטר). ניסיתי קרמים כגון מוסטלה - סטלטופיה, אטופיקלייר, ליפיקר של לה-רוש וכו'... שום דבר לא עזר. לאחרונה התחלתי לשים וזלין וזה עשה פלאים - תוך יומיים כבר לא היה כלום אחרי חודשיים של נסיונות. כיוון שהוזלין מיוצר מנפט, רציתי לדעת האם יש מניעה להמשיך ולשים לה כטיפול מונע על עור הפנים וזלין או שמא רצוי שלא? האם העור "מתמכר" לשימוש הוזלין? תודה רבה
שלום, אין בעיה עם ואזלין, אך חשוב מאוד להקפיד על ליחוח העור עם תכשירים המיועדים לטיפול באטופיק. באטופיק דרמטיטיס ישנה בעיה בשכבת המחסום העורי המורכב מסרמידים, חומצות שומן וכולסטרול. פרט לשמירה על מאזן המים, המחסום העורי חשוב מאוד להגנה מפני חיידקים, כימיקלים ועוד. במידה והתכשירים שציינת אינם מועילים, ניתן לנסות קרם על בסיס סטרואיד חלש מאוד כגון אפלומיצין למספר ימים ובמקביל להמשיך עם ליחוח העור. התכשירים שציינת חשובים מאוד היות והם מכילים את אותם שומנים החסרים, במיוחד סרמידים. בהצלחה!