עקיצה שלא עוברת מזה 4 חודשים
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני חייל שמשרת בנגב. לפני יותר מ4 חודשים צמח לי על האצבע פצע/עקיצה. פניתי עם זה לרופא עור אך הוא התייחס לזה בזלזול ריסס על זה חנקן וזהו.. הפצע/עקיצה לא הגיבה לחנקן כלל וכלל פשוט לא קרה כלום נותר ללא תגובה.. אני חושש שזה אולי עקיצה של איזה חיה או משהו כזה.. איך אני יכול לבדוק את זה??
שלום, לרוב ניתן לראות אזור של פונקטום במרכז, המאפיין את אזור העקיצה. באזור מרכז הנגב ניתן להיעקץ על ידי זבוב החול הגורם למחלה בשם שושנת יריחו (בלועזית: לישמניאזיס, Cutaneous leishmaniasis; נקראת גם קדחת שחורה ומחלת זבובון החול). במקרה זה כעבור תקופה מופיע פצע עם דלקת באזור העקיצה. בכל מקרה, טיפול בחנקן נוזלי לא מתאים לטיפול בעקיצה. במידה ויש החמרה ממליצה לפנות לאבחון חוזר. בהצלחה!