היי
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם קשקשים צהובים ומגרדים נחשבים לסבוריאה קלה? בנוסף קראתי שסטרואידים מלווים בתופעות לוואי, האם במידה ולא משתמשים בשמפו זה יכול לעבור לבד או חייב התערבות חיצונית? השתמשתי באגיספור שגרם לגרד נוראי והחמיר את המצב ולכן אני מפחדת להשתמש בתכשירים אחרים.
שלום, סבוראה מלווה בקשקשת שאינה נושרת בקלות עם גוון צהבהב. במקרים קלים ניתן לטפל בשמפו אנטי-פטרייתי כגון: אגיספור וניזורל. במקרים קשים, ניתן לשלב טיפול מקומי בסטרואידים עם חומצה סאליצילית להסרת הקשקשת. חשוב להדגיש כי סבוראה הינה מחלה כרונית ומגוון הטיפולים עוזרים במניעת התקלחות ושומרים על המחלה יציבה. טיפול מקומי לטווח קצר אינו גורם לתופעות לוואי. בהצלחה!