פצעון בחזה מגרד ושומות
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום 1. במידה ופצע קטן בחזה( מכרד מדי פעם) הוא bcc - מה הטיפול להסרתו- האם כריתה כירוגית או חנקן או ליזר ( בגלל מיקומו ? 2. שומות שהתברר בבדיקה של רופא עור עם מכשיר שאינן מלנומה היכן ניתן להסיר - רופא עור ? או כירוג פלסטי ? ומה הדרך שניתן להסיר ( חנקן ליזר מחט חשמלית או ניתוח ?) האם אפשרי במינימום סימנים / צלקות. גודל - חלק 1 ס"מ וחלק כ 2+ ס"מ תודה
שלום, הסרת שומות/נבוסים הינם נגעים פיגמנטריים (כולל BCC), והסרתם נעשית על ידי אקסיזיה (כריתה מלאה) של הנגע . הנגע נשלח לביופסיה. לאחר הפרוצדורה נשארת צלקת שבהמשך ניתן לטשטש אותה על ידי טיפולי לייזר או טיפולים מקומיים (תלוי במראה הצלקת). בהצלחה!
תודה על התשובה באותו עניין - השומות נבדקו על ידי רופא עור וממצאים שאינם מסוכנות .למה בכל זאת צריך למסור לביופסיה ? לגבי bcc היות וזה באיזור החזה ונגע קטן מאוד - אין סכנה להסרה כירורגית ? ומה תהליך ריפוי לאחר הסרה ? תודה מראש