קיורטן וגירודים בעור (ממקום למקום)

דיון מתוך פורום  רפואת עור - דרמטולוגיה

28/09/2019 | 22:25 | מאת: ינןן

היי דוקטור, נוטל כבר מזה 3 וחצי חודשים קיורטן, לפני כשבוע התחילו גירודים בידיים באופן פתאומי, לאחר מכן הלכתי לישון וחשבתי שזה סתם גירודים, התעוררתי בלילה עם גירודים ממש קשים שעוברים ממקום למקום בגוף לא יכלתי להרדם איזה שעתיים. לאחר יום הופיעה פריחה בשני הידיים כמו אדום כזה ולפעמים זה ירד קצת לכיוון החזה. פניתי לרופא עור והוא נתן לי היסטזין ל30 יום האם יכול להיות שאחרי 3 חודשים מופיעה תופעת לוואי? חשוב לי להדגיש שאני לפעמים בשמש ואני לא שם משקפי שמש או קרם הגנה.. ביצעתי בדיקת דם השבוע בדיקת כבד יצאה תקינה. תרופות נוספות שאני לוקח: אני חולה במחלת Alport syndrome מטופל ברמיפריל 10MG כל יום לוקח אומפרדקס 20MG אחד ביום ואחד בערב למניעת ריפלוקס (חומציות) לוקח היסטזין בנוסף 30 יום כמו שאמרתי. ואת הקיורטן 40MG פעם ביום בערב לאחר אוכל. במידה ואכן לדעתך קיורטן היא הבעיה, האם ניתן להפסיק את הטיפול בקיורטן לכמה ימים לראות אם זה מה שעושה את הגירוד? ואז לחזור אם לא? תודה וסליחה על החפירה!

לקריאה נוספת והעמקה
30/09/2019 | 19:38 | מאת: ד"ר מידן מיכל

שלום, בהחלט עשויה להופיע פריחה משנית לרואקוטן כשלושה חודשים לאחר תחילת טיפול, ממליצה לפנות לרופא עור. במידת הצורך ניתן למרוח אלוקום מקומית. בהצלחה!

12/01/2023 | 07:17 | מאת: מנחם

שלום דוקטור. אשמח לברר: אני נוטל קיורטן כחודשיים, ובשבועות האחרונים החלה אצלי פריחה וגרד בעור הזרועות, לא משהו רציני, אבל הולך ומתרחב בשטח וגם בעוצמת ההרגשה מיום ליום. אני נוטה לשייך את זה כתופעת לוואי של התרופה. רציתי לברר: כמה זמן משוער מרגע שאפסיק לקחת את התרופה תופעות הלוואי נעלמות?

מנהל פורום רפואת עור - דרמטולוגיה