פריחה בהריון
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בשבוע ה33 והתחילה לי פריחה מגרדת על הבטן. מתפשטת מיום ליום ולא משתפרת. במה ניתן להשתמש כדי להקל על הגרוד? האם עלול להעיד על משהו בעייתי בהריון?
שלום, גרד הינה תופעה שכיחה בהריון, בעיקר בטרימסטר השלישי. לרוב אינו מסוכן וחולף לאחר הלידה. ניתן לטפל בליחוח של העור המקל על הגרד. במקרים קשים משחות סטרואידליות ואנטי-היסטמיניקה. גרד בהריון עשוי להעיד גם על מחלה בשם PUPP, זוהי מחלה מתבטאת בגרד עז, היא אינה מסוכנת לאם או לעובר. הגרד חולף לרוב לאחר הלידה. הפריחה מופיעה בעיקר באזורי מתיחה ומלווה בגרד עז. בנוסף, חשוב מאוד לבצע תפקודי כבד מלאים על מנת לשלול כולאוסטאזיס של ההריון שהינה זרימה אטית של מלחי המרה בכבד, מסיבה הורמונלית או גנטית . בהצלחה!