פריחה על הפנים ומרפקים

דיון מתוך פורום  רפואת עור - דרמטולוגיה

18/12/2017 | 07:24 | מאת: אמא של מיכאל

שלום, בן שלי בן 4 סובל מאיזה פריחה כבר 3-4 חודשים. לראשונה בחייו, לעולם לא סבל משום בעיות על העור ולא מאלרגיות. זה התחיל במרפקים ממספר בודד של פיצונים לא מגרדים, אחרי כמה שבועות זה התחיל לגרד ואחרי שגירוד הופיעה פריחה. אחרי זמן מה נראה כעובר וחזר בהמשך, לא מגרד. אחרי כמספר שבועות אולי חודש אחרי שזה הופיע במרפקים, הפריחה הופעיה גם על הלחיים. שמנו לב שבבוקר זה לא אדום ורואים את הפריחה רק בהתבוננות מקרוב, פריחה ברמת טקסטורה...ובמהלך היום/לקראת ערב זה הופע לממש אדום! יכול להיות שמדובר באלרגיה? האם הגיוני על סמך זה לעשות בדיקת דם לאלרגיות? הינו אצל רופא עור, היא אמרה שמדובר באקזמה. לא טיפלנו בסטרואידים. עושים רק אמבטיות קווקר כל ערב. ניסינו למרוח גם שמן שקדים אבל לא ראיתי השפעה מועילה והפסקנו למרוח אותו. מאוד אודה על כל הכוונה/המלצה מה לבדוק.

לקריאה נוספת והעמקה
23/12/2017 | 17:02 | מאת: ד"ר מיכל מידן

שלום, רושם כי מדובר באטופיק דרמטיטיס , במחלה זו ישנה בעיה בשכבת המחסום העורי המורכב מסרמידים, חומצות שומן וכולסטרול. פרט לשמירה על מאזן המים, המחסום העורי חשוב מאוד להגנה מפני חיידקים, כימיקלים ועוד. במידה והתכשירים שציינת אינם מועילים, ניתן לנסות קרם על בסיס סטרואיד חלש מאוד כגון אפלומיצין למספר ימים ובמקביל להמשיך עם ליחוח העור. חשוב להימנע ממגע עם צמר, אוויר יבש, פרוות בעלי חיים, דשא וכו׳ בהצלחה!

23/12/2017 | 23:00 | מאת: אימא של מיכאל

תודה רבה על התשובה, קראתי על הסימפטומים של אטופיק דרמטיטיס ואין לו סימפטומים של גירוד בטח לא גירוד חזק וגם הפריחה לא מופיעה בקיפולי גוף (הוא בן 4.5 שנים) אלא כמו אצל תינוקות עד גיל שנתיים: בפנים ומרפקים. פריחה בתמונות של העור פנים עם אטופיק דרמטיטיס באינטרנט כן דומה למה שמופיע אצלו בטקסטורה. לאחרונה גם היה לו ועבר יובש בשפתיים ובאיזור מסביב לשפתיים כי הוא היה מלקק לו את השפתיים.. הפיצעונים הראשונים התחילו כשהוא התחיל גן (לראשונה). גן נמצא ליד כביש די עמוס + יש בניה במקום מאז ועד עכשיו. הוא נצמא שם 4 שעות ביום. האם זיהום אוויר הזה ביחד עם הסטראס של כניסה לגן נשמע לך כתריגר למחלה? האם זה יכול להיות שהפריחה סיפטומם למחלה אחרת? תודה רבה מראש על תשובתך.

מנהל פורום רפואת עור - דרמטולוגיה