כתם לידה אצל תינוקת בת חודשיים
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, ביתי בת החודשיים נולדה עם כתם לידה ורוד-אדמדם על הלחי. הכתם נעלם בעת מתיחה של העור או לחיצה כמו במילוי קפילרי. מסיבה זו רופא אחד אמר שהכתם ישאר ומאותה הסיבה רופא אחר אמר שיעלם. בחודש האחרון הכתם משנה צבעו, לעיתים הוא מתבהר ולעיתים הוא מתכהה. אין מגמה קבועה של התכהות או התבהרות. האם הכתם יעלם? והאם יש טיפולים כלשהם שניתן לעשות בגיל צעיר (קראתי שיש טיפולים שעדיף לעשות כמה שיותר מוקדם כשהרקמות עוד צעירות והכתם לא התקבל). תודה.
שלום, יש צורך במעקב רופא עור ילדים! במידה ומדובר בהמנגיומה, ברוב המקרים ההמנגיומה מתגלה בחודשי החיים הראשונים. עיקר הצמיחה שלה היא עד גיל שנה, ולכן הטיפול ניתן בשנה הראשונה לחיים. הטיפול המקובל היום הוא בסירופ או ג'ל דרלין. טיפול זה דורש הכנה ומעקב . ממליצה לפנות לרופא עור ילדים לקבל יעוץ מפורט. בהצלחה!