Enterococcus faecalis group D

דיון מתוך פורום  הרטבת לילה

11/10/2011 | 09:05 | מאת: דניאלה

פרופסור פומרץ היקר, אבני במעקב אצלך, בן שנה כליה אקטופית בצד ימין בגובה הביפרוקציה של האאורטה, מעט קטנה ונמוכה יותר. תפקודי כליות תקינים, לא נעשו בדיקות נוספות. ע"פ המלצתך בדיקת שתן בכל מחלת חום 7 בדיקות שתן +תרבית אחרוות תקינות תוצאות מהיום: Enterococcus faecalis (group D 100,000 CFU/ml - מ לודג רגישות לאנטיביוטיקה Enterococcus faecalis (group D) - (1) 1 VitekAntibiotics S Ampicillin S Nitrofurantoin S Vancomycin Legend: R=Resistence, I=Intermediate, S=Sensitive, N=Negative, P=Positive ESBL- Positive מצביע על מנגנון עמידות לאנטיביוטיקות מסוג β- lactams. לפני כשבוע סבל מחום גבוהה שלושה ימים ויום למחרת פיתח פריחה על כל הגוף ללא חום - כנראה אדמדמת אביבית כיום מרגיש טוב ללא חום כבר 3 ימים. רופא הילדים המליץ על בדיקת שתן עם קטטר כדי למנוע זיהום ממקור חיצוני. האם אתה מסכים עם המלצה זו? כדאי לחכות עוד יומיים לתוצאות? האם יש סיכון לכליות אם מחכים יומיים ללא אנטיביוטיקה. אודה לעצתך המלומדת.

לקריאה נוספת והעמקה

במידה ואין חום ניתן להמתין. לחזור על תרביות לטפל איך שמתחיל חום. לפעול לפי תרביות חוזרות בחום עם קטטר ללא חום ניתן לנסות בלי. בכבוד רב פרופ פומרנץ מנהל מרפאות למחלות כליה בילדים, יתר לחץ דם בילדים והרטבות לילה. 0579451561

16/10/2011 | 09:47 | מאת: דניאלה

פרופ פרומרנץ היקר. אכן חזרנו על התרבית ללא קטטר (בשקית). הפעם התרבית יצאה שלילית. חשבתי שכאשר התשובה החיובית מקרה בזיהום חיצוני אמורה להתקבל תשובה של צמיחה מעורבת של חיידקים ולא סוג אחד בלבד. תודה רבה על הסבלנות והתשובה המפורטת. היות ובני נכנס לראונה לגן בספטמבר (גיל שנה) לצערי חום זה דבר לא נדיר בביתנו. האם אתה ממליץ לעשות בדיקת שתן ביתית (סטיק של שתן כללי) בכל מחלת חום. או עדיף תמיד בקופת חולים. עד כמה מהימנה בדיקת השתן הכללית לפרדיקציה של של דלקת בדרכי השתן. האם יתכן והתרבית חיובית למרות שכל הפרמטרים בשתן כללי הם תקינים?

מנהל פורום הרטבת לילה