בדיקת גסטרוסקופיה-אנדוסקופיה-מעקב

דיון מתוך פורום  ניתוחי כבד

07/12/2018 | 10:29 | מאת: שירה

ד"ר שלום רב, התייעצתי עמך בענייני בפורום, ראה בבקשה על פי כתובת המייל שלי. שמי שירה בת 61, לא מעשנת,לא שותה אלכוהול, רזה, לא לוקחת כדורים, אין לי הליקובקטור כי אחרת הייתי מקבלת טיפול לכך, אין לי צרבת. אני במעקב אחר פוליפ סיסלי באנטרום משנת 2009. אתמול ביצעתי שוב לאחר שנה וחצי מהפעם הקודמת בדיקה אנדוסקופית וכך נרשם: ממצאי הבדיקה: ושט תקין. קיבה: רירית היפרמית באנטרום. באנטרום ממצא סובמוקוסלית בקוטר כ 15 מ"מ עם שקע וארוזיה במרכזו. נלקחו ביופסיות. תריסריון: בצל וחלק הורד - תקינים. אבחנות הבדיקה" GASTRITIS SOL OF ANTRUM. בפעמים הקודמות שביצעתי אנדוסקופיה לא היה רשום לי שיש לי ארוזיה. הפעם מצויין ..... וארוזיה. רציתי לשאול בבקשה כי אני מאד חוששת, אני יודעת שאני צריכה להמתין בסבלנות לתשובת הביופסיה, אך מה זה אומר שיש לי ארוזיה? משנת 2009 ועד הבדיקה עתה, לא היה רשום לי ארוזיה. אציין כי במאי 2017 ביצעתי עקב הממצא הנ"ל בדיקת EUS בבי"ח בלינסון על מנת לשלול גיסט או SOL וצויין שם: "הממצא שפיר יכול להתאים לשארית לבלב". האם זה שבאותה שארית לבלב יש ארוזיה, מרמז על גידול? לגבי גודל הממצא הוא נשאר כמו שהיה לפני שנה וחצי בקוטר כ15 מ"מ מלמד משהו? מה זה ממצא סובמוסוקלי? מכיוון שיש לי כאב המום מזה למעלה משנה ברום הבטן נשלחתי לבצע גם סיטי פרוטוקול לבלב, ממתינה עדיין לתור. האם זה שזה ארוזיה בממצא הנ"ל, שכפי שנכתב בזמנו בבי"ח בלינסון שארית לבלב, יכול לרמז שאולי הבעיה היא בעצם בלבלב? ורואים את זה באנטרום? האם ארוזיה יכולה לגרום לי לתחושת הכאב ברום הבטן באמצע? אנא תשובותיך ותודה מראש על סבלנותך האדיבה.

לקריאה נוספת והעמקה
08/12/2018 | 18:33 | מאת: קידר אנדרי

הלבלב במקום אקטופי - כלומר במקום שבו הוא לא אמור להיות -א מהווה מחלה. נוכחות רקמת לבלב בתריסיריון - תופעה ידועה. אין ברירה - פשוט צריך להמתין לביופסיה... אוזיה אכן יכ ולה לגרום לאי נוחות. לא ניתן להביןת השתלשלות של כל ה בדיקות ותופעות שתיארת - כדאי להגיע עם כל הבדיקות להתיעצות (עם כל המסמכים)

09/12/2018 | 09:07 | מאת: שירה

פרופסור קידר שלום רב, תודה רבה לתשובתך. אני מבינה כי עלי לבצע התייעצות מסודרת, אך אני ממתינה לתשובות הביופסיה, מה גם שעלי לבצע ב.T.לבלב בעוד כחודש. אך רציתי להגיד כי הממצא נמצא באנטרום ולא בתריסריון כפי שציינת. האם זה משנה? האם גם באנטרום זה שכיח? האם זה שכעט יש ארוזיה על הממצא מה שלא היה עד עתה מרמז על גידול? או שיכולים להיות גם סיבות אחרות? ומה זה אנטרום? זו הקיבה עצמה? שוב אציין כי איני לוקחת כדורים, אלכוהול, עישון או אחר. אנא תשובתך וסבלנותך האדיבה. בברכה

מנהל פורום ניתוחי כבד