פאזת שינה דחוייה ותרופות

דיון מתוך פורום  הפרעות עוררות, שינה ועייפות

04/09/2017 | 17:55 | מאת: אלון

שלום, בעבר אובחנתי עם מקרה די קשה של פאזת שינה דחוייה. הרופאה המטפלת ניסתה כל מיני אסטרטגיות של טיפול במלטונין שלא הניבו כלום. הוצע לי טיפול בפרוביג'יל או ריטלין למשך היום ביחד עם הדברים הסטנדרטיים כמו היגיינת שינה, ושאר הדברים הרגילים. מיקדתי את המאמצים שלי יותר בהתאמת החיים למצב שלי והשתמשתי בתרופות בתדירות נמוכה מאוד. 1. האם נכון שכבר לא ניתן לרכוש בארץ פרוביג'יל אלא רק נוביג'יל ? מה ההבדלים בין התרופות ? 2. לעיתים רחוקות נטלתי אמביאן CR שהשרה שינה מאוד איכותית אבל הבעיה היא שהוא פעיל למשך כשמונה תשע שעות לפחות, מה שלא מסתדר תמיד עם הלו"ז של החיים. האם יש תרופה מאותה משפחה שפעילה למשך זמן קצר יותר ו"מרגישה" אותו דבר ? לפני האמביאן היה לי ניסיון קצר ומאוד לא מוצלח עם בונדורמין. תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ראשית לתשובה ה"קלה" -ניתן לרכוש בארץ פרוביגיל אך לא בממון הקופות אלא באופן פרטי. ולשאלתך באופן מהותי יותר- כעקרון כדורי שינה לא אמורים לעזור לנדודי שינה שסיבתם היא שינוי בפאזת השינה כמובן שהכל עניין של מינונים ומנון גדול יעשה "עבודה" אך מאוד לא רצוי. ואם בכל זאת עוזר כדור שינה (ולפי דברייך נראה שמדובר לא רק בפאזת שינה דחויה אלא כנראה גם בנדודי שינה אחרים) אז המקבילה "הקצרה " של אמביין CR הוא הסטילנוקס. מקווה שעזרתי שנה טובה ד"R מיכל לוסטיג

05/09/2017 | 12:58 | מאת: אלון

האם נוביג'יל שקולה לפרוביג'יל מבחינת האפקט שלה ? אפשר ברשותך לדעת מה בדבריי גרם לכך שהתרשמת שאני סובל מנדודי שינה שאינם נובעים מפאזת שינה דחוייה ? בעיקרון אני משתמש באמביאן CR לעיתים רחוקות יחסית כשאין ברירה כדי לישון בשעות שאינן השעות הטבעיות שלי ושאני מתקשה לישון בהן באופן טבעי. האמביאן עושה עבודה לא רעה בנושא. לפחות מהזווית הסובייקטיבית שלי. אם כדורי שינה הם לא הדרך ומלטונין לא עזר, אז מה כן מומלץ ?

מנהל פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות