האם יש צורך באספירין במצב זה?

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה התערבותית (צינתורים)

05/09/2017 | 19:14 | מאת: משה

שלום רב, לפני כשנה אימי בת 82 אושפזה לבירור כאב נקודתי בחזה עם הקרנה לצוואר מלווה בקוצר נשימה שנימשך כמה ימים ללא הפסקה, אקו לב:normal LV size and function' LVEF-60%' grade l' aortic valve sclreosis' normal pulmonary artery pressure במיפוי לב MIBI עם דיפירידמול: איסכמיה קלה קטנה בתפוצת RCA, הולטר : סינוס 54-91, ממוצע 63 לד, APC'S 112' מספר צרורות , VPC'S 179 מטופלת ומאוזנת : יתר לחץ דם וכולסטרול, שאלותיי: מאז אותו מיפוי לב מ-08.2016 "איסכמיה קלה וקטנה בתפוצת RCA" החלה בטיפול אספירין 100 מ"ג ואח"כ הוחלף ל-75מ"ג , האם יש צורך באספירין במצב זה? כל רופא יש לו דעה שונה בנושא זה, ואף הקרדיולויגית בבית החולים אצלה במעקב אמרה שמבחינתה אין צורך, אך משום מה לא רושמת זאת על גבי מכתב הסיכום, ומנגד רופא אחר חושב שיש צורך, האספירין גורם לה לתופעות לוואי " כתמים בזרועות , שטפי דם באצבעות במגע עם חפץ כבד מעט וגם כנראה קוצר נשימה, מה דעתך, האם ניתן להפסיק טיפול באספירין? האם ניתן להפסיק "בבת אחת"? האם טיול "יום כן, יום לא" יעיל?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, התשובה לשאלה שלך מורכבת. בגדול, אספירין מומלץ לכל מי שיש לו טרשת (חסימות ) בכלי דם בגוף. המיפוי שאמא שלך עשתה מרמז לחסימה אבל הוא לא תמיד מדויק. לכן, אפשר לעשות אולטראסאונד של עורקי הצוואר ואם נראה היצרויות, הדילמה תיגמר במקביל, תמיד עדיף את המינון הנמוך יותר (75) . כמובן שאם הכאבים חוזרים, אפשר גם לשקול צינתור . מקווה שעזרתי ד"ר ארבל

05/09/2017 | 21:19 | מאת: משה

תודה על תשובתך, דופלר עורקי צוואר: ימין: קרוטיס משותף: לא נימצאו רבדים טרשתיים, זרימת הדם נמצאה תקינה, - 0.06 ס"מL.M.T קרוטיס פנימי: נמצאו רבדים טרשתיים, זרימת הדם נמצאה תקינה. -67ס"מ.שניהP.S קרוטיס חצוני:נמצאו רבדים טרשתיים, זרימת הדם נמצאה תקינה. ורטבליס: כיוון וזרימה תקינים. שמאל: קרוטיס משותף: לא נימצאו רבדים טרשתיים, זרימת הדם נמצאה תקינה. 0.07 ס"מL.M.T קרוטיס פנימי: נמצאו רבדים טרשתיים, זרימת הדם נמצאה תקינה. -86ס"מ.שניהP.S קרוטיס חימוני: נמצאו רבדים טרשתיים, זרימת הדם נמצאה תקינה, ורטבליס" כיוון וזרימת דם תקינים. לגבי הכאב שהיה בחזה לפני שנה, כנראה מדובר בכאב בעצמות שחלף...כלומר הטיפול באספירין ניתן לה רק על סמך ה"איסכמיה קלה וקטנה בתפוצת RCA" נא ממך, מה דעתך על פי מימצא הדופלר עורקי צוואר, האם יש צורך בטיפול באספירין?

מנהל פורום קרדיולוגיה התערבותית (צינתורים)