שתן בצבע שחור מה עליי לעשות ?

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

06/09/2016 | 10:40 | מאת: סיוון

ביום שבת והיום בשעות הבוקר המוקדמות (שתן ראשון) ראיתי שהצבע של השתן הוא שחור! (כמו צבע נפט) קראתי יכול להיות שהמקור הוא בעיה כלשהי בכליות? מה עלי לעשות? האם עליי לפנות לרופא או שזו תופעה שכיחה? תודה לעונות :) יום טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

צבע שתן כהה נוטה לשחור אינו תקין. עלול להיגרם מהפרשה מוגברת של המוגלובין מחומצן בשתן (כתוצאה מפירוק כדוריות דם אדומות) או כתוצאה מהפרשה מוגברת של מיוגלובין מחומצן בשתן (כתוצאה מפירוק של שריר). שני המצבים הם מצבים חמורים המלווים בתלונות נוספות . הראשון עקב התפתחות של אנמיה קשה והשני עקב הנזק השרירי המאסיבי. לא סביר להניח כי התלונה היחידה בשני המצבים הייתה "רק" שתן שחור. יש מחלה תורשתית נדירה בשם Alkaptonuria בה השתן נראה בצבע תקין בהיותו "טרי" אך הופך לשחור כשעומד. ממליצה לפנות בדחיפות לרופא, להיבדק, ולבצע בשלב ראשון גם בדיקות דם כלליות (כולל גם ספירת דם, בדיקת כימיה עם תפקודי כליה, אשלגן, CPK ), סטיק שתן, משקע שתן.

08/09/2016 | 11:45 | מאת: סיוון

את צודקת זה מלווה גם בשתן עכור מלווה בצבע אדום , הייתי שלשום אצל הרופא משפחה הוא עשה לי בדיקת שתן ואמר שהכמות שתן מלווה בדם בכמות לא רגילה והפנה אותי לאולטרסאונד כליות ונשאר לחכות לתוצאות נקווה שיהיה בסדר , היה חשוב לי לשמוע עוד חוות דעת תודה רבה לך ד"ר הילה .

24/03/2018 | 10:56 | מאת: מתן

שלום,מחודש אוגוסט (אז גם הפסקתי שימוש בגלולות לאחר הרבה שנים) יש לי פעם בחודש במשך שבוע כאבים בבטן תחתונה בצד ימין. היום בבוקר הופיע לי שתן נוטה לצבע שחור ( זה קרה כבר כמה פעמים אך לא ברציפות) . אני לא יודעת אם חשוב לציין אך אתמול בלילה גם קיימתי יחסי מין. איזה חשש עולה?

מנהלי פורום נפרולוגיה