פענוח בדיקות דם ומה המשמעות שלהם

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

20/11/2018 | 19:12 | מאת: אורית

לאחרונה חוויתי כאבים חזקים שאי אפשר לעמוד על הרגליים רק שכיבה ומנוחה עזרו לי במשך כמה ימים, עשיתי בדיקת דם בדיקת US כליות וגם בדיקת שתן, היו תוצאות חריגות אך אין אבחנה, אני רוצה לדעת מה יש לי התוצאות: באימונולוגיה יצא 2.2 CRP בשתן יצא אלבומין קריטאנין בשתן יצא 188 שהנורמה זה מ0-30. בנוסף יצא ב Leucocytes 500 שזה גם חריג וב Erythrocytes יצא 25 שזה גם חריג מה השלב הבא? מה יש לי ?

לקריאה נוספת והעמקה

קצת קשה להבין את אופי הכאב המדויק ולאן הקרין. כאב "חזק" שמשווים אותו בעוצמתו לצירי לידה יכול להיות ביטוי של עווית כליה וזו אחת המחלות השכיחות שגורמות לכאב הקשור בכליות . אם הבנתי נכון US כליות לא הדגים הפרעה בניקוז הכליות או אבנים. לעיתים אבנים יוצאות עצמונית וההדמיה מפספסת אותן על כן, או שאינן נראות הUS. בדיקה רגישה בהרבה לאבחנה היא סי טי פרוטוקול אבנים שיכולה להדגים אבנים שלא נראו באולטרסאונד. ממליצה לך (אם אינך בהריון) לשקול ביחד עם הרופא המטפל הפנייתך לCT פרוטוקול אבנים, לבצע תרבית שתן. יש לחזור על בדיקות השתן בעוד מספר שבועות. בהצלחה

21/11/2018 | 18:36 | מאת: אורית

תודה על התגובה המהירה אני מאוד מעריכה את זה כי עדיין כוס לי במתן שתן תרבית השתן יצאה שלילית ו אולטרסאונד כליות יצא תקין זה מה שמוזר והכאב התחיל מבטן ועבר חזק לכיוון הכליות והקרין לגב כאבים חזקים יכול להיות שלא גילו כלום לבקש מרופא משפחה הפנייה לסיטי?

אין צורך לבקש הפניה לסיטי. אנחנו משתדלים להמנע מבדיקות הכוללות קרינה מרובה במידה ולא חייבים. ממליצה לחזור לרופא המשפחה על מנת שינסה לאפיין את הכאב ובהתאם להמשיך לברר. האם דרושה הערכת רופא נשים למשל?

מנהלי פורום נפרולוגיה