נגישות
נגישות

נפיחות בקרסוליים ועליה במשקל לאחר טיפול בחיידק ההליקובקטר.

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

11/09/2018 | 23:01 | מאת: חנה

המשך לשאלותי מתאריך 31/8 . כפי שציינתי הייתי בתהליך טיפול משולש בחיידק הליקובקטר עם התרופות הבאות: פלאג'יל 250- 2כדורים 3 פעמים ביום, קארין 500- 1 כדור 2 פעמים ביום, שניהם למשך 14 יום ו- לנטון15- 1 כדור 2 פעמים ביום למשך חודש. והוספתי פרוביוטיקה. סיימתי את הטיפול האנטיביוטי ועכשיו ממשיכה רק לנטון ופרוביוטיקה. עד היום האחרון לא היו תופעות לוואי משמעותיות. למרות שהייתה לי תחושה של כמות שתן שפחתה אבל לא באופן משמעותי. מזה יומיים שסיימתי את האנטיביוטיקה וממשיכה לקחת רק לנטון 15 ופרוביוטיקה. שמתי לב שיש לי נפיחות בקרסוליים(בצקת קלה) ועליתי מהר בחזרה את שני הקילוגרמים שהורדתי בהתחלת הטיפול. מרגישה קצת נפיחות בבטן אבל אין כאבים ואין חום . קצת מגרד בידיים. ויש פריחה קלה בבטן תחתונה וידיים לא מאוד רציני... בסך הכל מרגישה טוב. א- האם יתכן שזו תגובה מאוחרת לתרופות האנטיביוטיות שמעידה על פגיעה בכליות? מה עלי לעשות? ב-האם להפסיק לקחת לנטון? איזה בדיקות לעשות? הם זה מסוכן? בגלל החגים קשה לקבל תורים . תודה מראש על התשובה.

לקריאה נוספת והעמקה

חנה. בלי נתונים אובייקטיביים בבדיקות דם ושתן אי אפשר לקבוע וכמובן שאין באפשרותי לנחש. למיטב ידיעתי לא נהוג להמשיך את הטיפול בלנטון לזמן בלתי מוגבל אחרי השלמת הטיפול האנטיביוטי. מציעה לך לברר מול גסטראנטרולוג מטפל. כמו כן מציעה לך ללכת להיבדק על ידי רופא המשפחה שיחליט האם יש מקום לברור. בהצלחה.

מנהלי פורום נפרולוגיה