אי ספיקת כליות כרונית ואלקסולב

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

05/05/2018 | 09:50 | מאת: יוסי ב

יש לי אי ספיקת כליות דרגה 3 היו לי אבנים לפני 20 שנה. לאחר טיפול קצר באלקסוב הן נעלמו וכל בדיקות האולטרה סאונד נראו תקינות והפסקתי לקחת לפני שנתיים פניתי שוב לנפרולוגית והיא מכריחה אותי לקחת 2 כדורי אלקסולב אחרי כל ארוחה (6 כדורים ביום) הבדיקות שלי הן : urea b 74 , creatinin b 1.75 , albumin/createnin ratio 30.9 pateies 145 , eGFR 37ml/min/1.73. האם זה לא מוגזם 6 כדורים ליום ואיזה סיבוכים אפשר לקבל מזה.

לקריאה נוספת והעמקה

באי ספיקת כליות מתקדמת תוסף זה עלול לגרום לעליית אשלגן (עד רמות מסוכנות) בייחוד אם אתה מטופל בתרופות שמפריעות להפרשת אשלגן בשתן. בישראל הכדור מכיל גם נתרן ועל כן עלול להחמיר בצקות ויתר לחץ דם. לקיחה כשיש אי ספיקת כליות מתקדמת צריכה להיות מלווה במעקב הדוק יותר אחר רמות האשלגן בדם, וכרגיל אחר הפרשת הציטראט בשתן וחומציות השתן.

07/05/2018 | 22:27 | מאת: יוסי ב

תודה על התשובה. הרופאה עוקבת אחרי האשלגן והציטרט. אבל אני מעוניין לדעת אם במצבי אני באמת צריך לקחת כמות כזאת של אלקסולב בייחוד שבאולטרה סאונד לא נראות אבנים בכליות (נראית שם רק פרוסטטה מוגדלת וציסטה בכליות) בתודה יוסי

מציעה לך לשוחח עם הנפרולוגית המטפלת ולשאול אותה שאלה זו. הדבר תלוי בכמה השתן הוא "ליטוגני" זאת אומרת נוטה ליצירת אבנים. אפשר לדיין איתה הפחתת מינון ומעקב אחר בדיקות השתן (שיכללו הפעם גם איסופי שתן למרכיבי האבן השונים ) לפני הפסקה מלאה, או הפסקה ומעקב. כעקרון יכול להיות שאם ביצעת שינויי תזונה משמעותי יש בזה די.

08/05/2018 | 15:23 | מאת: יוסי ב

תודה רבה הנפרולוגית שלי אינה מספקת לי הסברים בטענה שהיא יודעת מה היא עושה ושאני לא אבין כלום מההסברים. היא נעלבת כשאני שואל ואני מקווה שהיא לא עוקבת אחרי פורום זה יוסי

מנהלי פורום נפרולוגיה