נווסחת קליגמן לפנים

דיון מתוך פורום  פיגמנטציה - כתמי עור

20/09/2018 | 20:05 | מאת: יעל

שלום, האם משחה זו עי רופא עור עושה פילינג ומחדשת את העור ומעלימה פגמנטציה? או שאחרי זה עדיין צריך לעשות פילנג לחידוש מרקם העור?

לקריאה נוספת והעמקה

יש וריאציות שונות לתערובת של קליגמן. היא יכולה להכיל הידרוקינון ברכוז של 5% או 6%, חומצה רתינואית (ברכוזים של 0.025 או 0.05 או לעתים ברכוז נמוך של 0.01 ) והידרוקורטזיון או דקסהמתזון. בדרך כלל רכוז החומצה הרתינואית נמוך ואינו גורם לקלוף (אולי יכול לעשות זאת ברכוז של 0.05. הפעולה העיקרית הינה עכוב יצירת מלנין על ידי ההידרוקינון.

26/09/2018 | 11:05 | מאת: יעל

בקשר לנוסחת קליגמן. קיבלתי מרופא עור כי חשבתי לעשות פילנג ואני קצת כהת עור. קראתי והבנתי שהשמחשה משפרת את מרקם העור אז אולי כדאי להשתמש בה ולא לעשות פילנג?- אני רק רוצה שהעור יהיה חלק ופחות נקבוביות מעין חררה. לגבי זה שהמשחה מעלימה פיגמנטציה: האם למרוח רק באזור שיש פיגמנטציה או על כל הפנים? יש לי בלחי אחת כמה כתמי שמש. ודבר נוסף: אם המשחה מעכבת יצירת מלנין אז ברגע שאפסיק הכתמים שנעלמו יחזרו? שמעתי על כאלו שכל הזמן משתמשות במשחה ואני הבנתי דווקא מהרופא שצריך לזמן מוגבל עד 3 חודשים.

קרם קליגמן נועד לטפול בפיגמנטציה, לא לפילינג. לטפול במרקם העור יש טפולים אחרים. פני למרפאה העוסקת באסתטיקה של העור (דוגמת ורנר קליניק ) ליעוץ מה הטפול המתאים לך. בתערובת של קליגמן יש מרכיב קורטיזוני וזוהי הסיבה העיקרית להגבלה בזמן השמוש בו (שמוש ממושך בקורטיזון בפנים, אפילו קורטיזון חלש כמו זה הקים בקליגמן, עלול לגרום לתופעות לואי (לדוגמה הצמחת שיער.

מנהלי פורום פיגמנטציה - כתמי עור