מקרה קיצוני של אפטות בפה

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

16/07/2017 | 15:05 | מאת: בת 24

שלום. אני בת 24 וסובלת מאז הילדות מאפטות בפה. תקופת הזמן הארוכה ביותר בה לא היו לי אפטות בפה עומדת על כשבוע, כלומר כמעט בכל זמן נתון ישנן בין 2 ל-7 אפטות בפה שלי, במיקומים מגוונים. בשנה האחרונה לא היה יום אחד בו לא היו לי אפטות בפה, והן מופיעות בכמויות גדולות יותר (עד 10 בו זמנית) ובמקומות מוזרים יותר (על הענבל ובגרון, בשפתיים- איפה ששתי השפתיים נוגעות אחת בשניה, בשקדים ועוד). ניסיתי כל טיפול שקיים ברפואה המערבית וכן רפואה משלימה אבל מה שיותר מעניין אותי לדעת זה הגורם. הלכתי להרבה רופאים וכולם מזלזלים בתופעה הזו. רקע: בדיקות ברזל וויטמינים יוצאות תקינות. בשלבי איבחון של פיברומיאלגיה וקיבלתי הפניה לבדוק אם יש מחלת בכצ'ט. יכולים להיות עוד גורמים ובדיקות שרצוי שאבצע? אובדת עצות.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לצערי אין תשובה חד משמעית מהן אפטות ומה גורם להן. יש כמה וכמה תיאוריות (כ-9-10 שונות) בהקשר אליהן. כמו שלא יודעים מה הגורם, כך גם אין תשובה ברורה מה לעשות כדי למנוע את הופעתן. לפני כמה שנים פרסמתי מאמר שהדגים בקבוצה קטנה וראשונית את האפשרות שנטילת קפסולת פרופוליס (שהוא מוצר של דבורים) אחת ליום מפחיתה את הסיכוי לחזרת אפטות. זה התבסס על הניסיון האישי שלי ושל מספר רב של מתרפאים שלי מהעבר. קיימת עוד תרופה שלגביה נטען שהיא מפחיתה את חזרת האפטות, אולם מדובר בתרופה הגורמת למומים מולדים קשים ולכן אינה רלוונטית למרבית האנשים, ודאי כאלה שהם בגיל הפוריות. נטילת פרופוליס PROPOLIS אינה בעייתית (אם את אינך סובלת מאלרגיה למוצרי כוורת), ובהחלט עזרה ללא מעט אנשים. הייתי מנסה את זה, אבל אל תצפי לתוצאות מיידיות. זה לא כדור נגד כאב ראש או משהו דומה. אני בעצמי סבלתי מאפטות בעבר ומאז שאני לוקח פרופוליס (עוד מעט 20 שנים) כל יום, אני לא סובל מהן כמעט בכלל. אלטרנטיבות אחרות הן בהחלט לבדוק את נושא מחלת בכצ'ט, וכן תכשירים מקומיים (כמו משחות שנותנים לתינוקות שבוקעות להן שיניים) כדי להקטין את הכאב. מאחר ויש טענה שהאפטות הן תגובתיות - הייתי מנסה לנטרל סוגים שונים של מזון לתקופה של מספר שבועות ורואה אם המנעות ממאכל/חומר כזה או אחר מקטין את הופעתן. ולבסוף - אם שום דבר לא עוזר, הייתי פונה לרופא/ה מומחים בתחום רפואת הפה. זה בד"כ ב"שדה" שלהם. בהצלחה.

08/08/2017 | 20:40 | מאת: אמילי

לי נראה שאפטות כרוניות הן בהחלט סיפטומ אלרגי למשהו תורידי מוצרי חלב אחכ גולטן רוב הסיכויים שזה אחד מאלה בכל מקרה, טיפול תזונתי ותוספי מזון זה בטוח הכוון שאת צריכה ללכת עליו תעשי גם דיאטת ניקוי רעלים שבוע - באופן קפדני ותראי השפעה אני בטוחה

שלום, אינני יודע מי כתב את התשובה הקודמת. מבחינה מדעית - לצערי אין לכך כל אסמכתא.

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה