נוגדן חיובי ביופסיה שלילית

דיון מתוך פורום  צליאק וקרוהן

13/08/2019 | 16:59 | מאת: נ

שלום רב, לפני כשנתיים נשלחתי לבדיקות מקיפות בגלל תסמינים לא ספציפיים מהם סבלתי: כאבי שרירים ופרקים, עייפות רבה , כאבי בטן ושלשולים קלים. האבחנה הסופית שקיבלתי הייתה פיברומלגיה. לפני כשנתיים במסגרת בדיקות אלו נערכו בדיקות נוגדני צילאק,, igA gliadin היה מעט גבוה (20) , gliadin igg וttga וttgg היו בנורמה, הופנתי לביופסיה , שהייתה גם היא תקינה לחלוטין , לפניה אכלתי במשך שלושה חודשים מזון עשיר בגלוטן. אין לי היסטוריה משפחתית של צליאק אלא של מחלות אוטואימונית אחרות. אבא שסובל ממחלת גרבס, בנוסף אני חולת השימוטו. שאלתי היא האם ניתן לשלול צליאק לחלוטין על פי תוצאות הבדיקות , או שמדובר במחלה שקטה , יש צורך במעקב ?

לקריאה נוספת והעמקה

anti gliadin מעט גבוה יכול להיות false positive, זאת יחד עם ANTI TTG וביופסיה שלילית שוללים בעיקרון צליאק, אך חשוב לציין כי הימנעות מגלוטן יכולה לנרמל הן את תוצאות המעבדה והן את ההסטולוגיה.

15/08/2019 | 11:21 | מאת: נ

מודה כל התשובה המהירה, חשוב לציין שלא נמנעתי בכלל מגלוטן בתקופה זו, להיפך. יש צורך במעקב ? האם אפשר במקרה שלי לשלול צליאק באופן וודאי ?האם תסמיני העיכול שלי יכולים להיגרם מפיברומלגיה ? יש לציין שגם מדד הקלפרוטקטין שלי בצואה היה מעט גבוה , אבל הביופסיה גם של הקולונוספיה הייתה תקינה

מנהלי פורום צליאק וקרוהן