בחירת כדור להפגת החרדה, בגלל הקורונה.

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

02/08/2020 | 13:44 | מאת: דורית

ענית לשאלתי, שלא כדאי לקחת bz, אך שאלתי היא מה אתה כן מציע לקחת,להגברת אפקט הפגת החרדה? האם מירו יכול להתאים, אם לחץ הדם שלי נמוך: 90/60?

לקריאה נוספת והעמקה
03/08/2020 | 10:36 | מאת: אלון

עלייך למצוא פסיכאטר שיטפל בך אי אפשר דרך הפורום לקבל אבחון לכי לפסיכאטר אפילו דרך קופה. חשוב להבין שהקורונה משפיעה לרעה על רוב בני האדם ואנשים עצובים זה לא בהכרח אומר שיש לך חוסר כימי במוח ועלייך לקחת כדורים תנסי פסיכותרפיה כדורים לוקחים לאנשים שבאמת במצב לא טוב זה לא סוכריות לחלק להמונים כמו שלא היית רוצה לחיות על אנטיביוטיקה נסי פסיכותרפיה או תחפשי פסיכאטר מומחה לאבחון אישי

03/08/2020 | 22:05 | מאת: מני

ישנם כמדומני כדורים יותר מתאימים ממירו להפרעת חרדה, אך צדקת בדברייך שצריך כדור נוגד חרדה (ולא bz, כדברי הדוקטור, שהוא כדור הרגעה), כמו למשל ממשפחת ssri (הsnri כויפאקס סימבלטה איקסל ואולי גם מירו - פחות מומלצים), אשר אינם מרגיעים זמנית את החרדה אלא מטפלים בה עצמה (עכ״פ סימפטומטית, אף שלא עוקרים מן השורש ברוב או כל (?) המקרים..). צדק אלון בדבריו שצריך לפנות לרופא שלא דרך פורומים, אך בשונה מדבריו, אני לא חושב שזה לצורך קבלת אבחון כל כך (אשר הוא בוודאי הפרעת חרדה) אלא לצורך התאמת טיפול תרופתי היתאים עבורך אישית, שאולי יעזור לכך (אף שלא בטוח) ההיכרות עימך (למשל דרך שיחה פתוחה (ולא מצומצמת כבפורום) איתך, ועוד) והעיון בתיקך הרפואי ובהיסטוריה האישית ומשפחתית, דבר שאינך יכולה לפרסם בפורום.. אולי הדוקטור של הפורום יכול לומר לך באופן כללי איזה מהנוגדי חרדה (בssri גופא) יותר מומלצים כקו טיפולי ראשון, איני יודע אם אכן הוא יענה לך על זה, אולי כן. מה שאני בטוח בו, הוא שssri יותר מומלצים והם ברירת המחדל להפרעת חרדה. שווה לחכות למענה של הדוקטור בפורום, אך יותר שווה לפנות לשוחח עם רופא מוקדם ככל שיתאפשר (ובכך גם לחסוך את ההמתנה למענה דוקטור הפורום, באם זה יבושש לבוא מאוחר מן השיחה עם רופאך האישי.. אגב, צריך בשביל מרשם לנוגד חרדה - לפנות לפסיכיאטר, ולא לרופא משפחה (אשר רושם רק כדורי הרגעה מסויימים, מתוקף סמכותו המוגבל בכדורים פסיכיאטריים.) בעוד דבר איני מסכים עם אלון, בזה שאת אכן צריכה (כדברייך ולא כדברי אלון) להתחיל קודם עם טיפול בכדורים, אשר יקלו מסבלך יותר מפסיכותרפיה (אשר כבודה במקומה מונח ואיני ממעיט בערכה הרב (!), אשר לא יסולא בפז, לאחר שקודם לוקחים כדורים. בהמשך יתכן מאוד שהפסיכותרפיה תוריד מהצורך בכדורים ותורידך מהם לגמרי, או תפחית לך ממינונם היותר גבוה אל היותר נמוך, דבר שאינך יכולה לקחת סיכון מלכתחילה ולהתחיל עם פסיכותרפיה, אשר אחוזי הצלחתה קטנים משמעותית (לפחות בתור טיפול התחלתי) מהצלחת כדורים. הרבה בריאות ובהצלחה! נ.ב לאלון - אל תקבל את דבריי כפגיעה בך חלילה, אתה באת לעזור בדיוק כמו שאני באתי לעזור, אך פשוט בשתי פרטים איני מסכים איתך וחייב להבהיר לה (למטופלת) ולהעמידה, בתור שואלת ומסתפקת, בנכונות הדברים ואמיתותם. העיקר שיהיה בהצלחה לכולם, לי לך ולך!

15/08/2020 | 16:59 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

מקובלת עלי תשובת מני בהצלחה!

מנהל פורום פסיכיאטריה