הפרעת דיפוזיה קלה בבדיקת תפקודי ראות

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

28/06/2020 | 21:14 | מאת: גילברט

שלום רב אני בחור בן 58 . ברקע היצרות קלה במסתם הפולמונרי. דום נשימתי בינוני משתמש בד"כ סי.פק . לאחרונה - ביצעתי בדיקת תפקודי ראות במכון בבלינסון . הבדיקה יצאה תקינה חוץ מהפרעה קלה בדיפוזיה. לציין שבלילות אני מרגיש חנק . מה משמעות ממצא של הפרעה בדיפוסיה והאם קשור להיצרות במסתםמ? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, הדיפוזיה הוא מדד לחימצון של הריאות וכנראה שנמצאה אצלך ירידה קלה בלבד. כדאי לבצע אקו לב ולהגיע להערכה במרפאה ריאות אם כי אני מניח שלא יהיה ממצא משמעותי.

29/06/2020 | 07:22 | מאת: אקו לב לאחרונה

0 :קרדיוגרפיה-אקו מנח תקין של הלב וכלי הדם. ללב מבנה בסיסי תקין. קוטר חדר שמאל 29/45 ממ'. ללא היפרטרופיה. עובי דפנות 10/11 ממ'. התכווצות תקינה. עליה שמאל מורחבת במידה קלה 40 ממ', שטח 22 סמ"ר. מסתם מיטראלי דלף טירוויאלי. מסתם אאורטלי תלת עלי, עלים מעט מעובים ומסוידים, דלף מזערי. האאורטה העולה תקינה,קוטר 33 ממ'. שורש 32 ממ'. חדר ימין בקוטר תקין, תפקוד תקין. שטח עליה ימין 15 סמ"ר. דלף מינימלי של מסתם טריקוספידלי TR הינו 45 ממ"כ. לחץ מוגבר בחדר ימין. לחץ דם ריאתי אינו מוגבר בנוכחות הצרות של מסתם פולמונלי. מסתם פולמונלי עם תנועת דומינג, ללא לדף, מפל לחץ על פני המסתם 20/30 ממ"כ. IVC תקין. ללא נוזל פריקרדיאלי.

שלום, לדעתי אין באקו משהו משמעותי אבל מציע להתייעץ עם קרדיולוג.

מנהל פורום מחלות ריאה