בהמשך לשאלתי מיום 7.4 על בדיקת bal

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

10/04/2020 | 01:09 | מאת: שיר

מודה על המענה המהיר. כתבת בתשובה כי תיתכן דלקת ריאות אאוזינופילית. האם דלקת כזו נראית בצילום ריאות? והאם תוצאות הבדיקה מעידות על הסננה של אאוזינופילים לריאות כך שיתחזק החשד כלפי egpa?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לרוב רואים סימנים דלקת ריאות אאוזינופילית בצילום חזה. הקריטריונים ל EGPA: 1. אסתמה. 2. אאוזחנופילים בדם מעל 500. 3. כאב ממקור עצבי. 4. תסנינים בצילום חזה. 5. מחלה במערות הפנים - סינוסים 6. הוכחה לאאוזינופילים ברקמה בביופסיה ולא ב BAL בלבד. ולכן הקריטריון הזה לא קיים במקרה שלך. אבחנה של EGPA מתבססת על 4 מתוך 6 הקרטריונים הללו.

12/04/2020 | 00:46 | מאת: שיר

יש לי אסטמה, אאוזינופיליה בערכים עולים ויורדים (אבל כמעט תמיד אבסולוטיים) עד 1500, נזלת אלרגית וברונכיאקטזיות בהדמיה. המון התלקחויות ריאתיות אבל כאלה שפחות נראות בצילומי רנטגן, היו בעבר 4 צילומים עם דלקת ריאות. בשנים אחרונות ההתלקחויות, גם הקשות שבהן יורדת ל50% תפקוד ריאה - הצילום לא מראה תסנין. יש כאבי מפרקים ולעיתים ממש דקירות מחט ביד או ברגל אך אין הוכחה ברורה למקור עצבי. האמת שזו גם לא נבדקה. בדיקת ה-BAL היא פשוט היחידה שהגיעה בינתיים, עדיין מחכים לתוצאות הביופסיה. פשוט תהיתי את תוצאותיה אמורות לשנות לאור ההתסמינים שכבר קיימים.

מנהל פורום מחלות ריאה