יעוץ בהקשר לצילום חזה

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

19/01/2019 | 20:07 | מאת: ב

דר שלום האם אפשר לקבל כתובת המייל שלך? לחלופין האם אפשר לקבל ייעוץ טלפוני של 5 דקןת גם בתשלום? חרד ומפוחד.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אני מאמין בייעוץ רפואי מקצועי פנים מול פנים וכמובן במקרה של צילום יש לראות את הצילום עצמו ולא בטלפון או במייל. ממליץ שתפנה לרופא המשפחה בשלב ראשון ואם יש צורך לרופא ריאות.

19/01/2019 | 22:05 | מאת: ב

בן 47, לעולם לא עישן ולא בסביבת מעשנים. חלה בדלקת ריאןת בשישי שעבר פיתח חום גבוה הלך למוקד בטרם בצילום חזה ״תסנין קל ב RLL צל עגול בבסיס ריאה ימנית יתכן פיטמה מומלץ צילום עם סימון צל הלב בגדר הנורמה״. צולם במקןפ שוב עם סימון ״צילום עם סימון צל עגול אינו פטמה. מומלץ השוואה לצילומיפ קודמים אשר אינם בידינו וct בהתאם לצורך קליני״. 1) האם זה שהרדיולוגית חשדה שמדובר בפטמב אןמר מדןבר על צל בקוטר נפוץ של פטמה ולא חלילה מעל 5 סמ לדוגמה? 2) האם יתכן מהדלקת? והשאלה הכי חשןבה - לאחר שבוע טיפול אנטיביוטי ירד החום ומרגיש מצוין. התור לרןפאת משפחה רק בעוד שבוע. האם אפשר לחכות או שיש לבצע סיטי בקבוע זמן לאלתר ללא דיחוי? מפחד פחד מוות (אחי אגב שהוא הנדון לא מפחד כלל...) תודה

19/01/2019 | 22:13 | מאת: ב

סליחה על שגיאות בכתיב בשל הלחץ, יצוין כי לא היו לו תלונות לפני דלקת הריאות שבאה בפתאומיות וכעת הוא חש מצוין

שלום, 1. כן, כנראה מדובר בממצא קטן. 2. יכול להיות מהדלקת למרות שזה מתואר כממצא נפרד. 3. זה שהוא מרגיש טוב זה מצויין וסימן שהדלקת עברה. שבוע זה בסדר ושום דבר לא יקרה מעיכוב של שבוע. לפעמים רואים ממצאים קטנים דומים בסיטי ומחכים 3 עד 6 חודשים לבדיקות מעקב כך שאין סיבה להילחץ. 4. כדאי לחפש צילום חזה קודם אם יש.

20/01/2019 | 08:07 | מאת: ב

1. ברדיופדיה כתוב שקוטר פטמה 5 עד 15 מ"מ. מנסיונך כמה זה באמת בדכ כלומר כמה היית מהמר שהממצא שהיא ראתה אם לא ציינה גודל? 2. אם חלילה היה לו גבולות מקורננים היה נרשם בפענוח אפילו שזה לכאורה מוקד חירום או שיש להם הוראה לא לספר דברים רעים? (הרדיולוגית המפענחת היא מומחית בעלת 25 שנה ותק..). אני מנסה בכל כוחי להסתכל בעצמי אבל לא מצליח למצוא את הצל... 3. יש צילום חזה קודם מלפני שנתיים אבל ברשותנו הפענוח בלבד תוארו ממצאים אורטופדיים של אקזוסטוזות וסימני dish אך לא תואר הצל לפחות לא במפורש 4. סיטי בטן שבוצע לפני שנה וחצי תיאר את בסיסי הריאות ללא ממצא מוקדי. גם איברי הבטן תוארו ללא ממצא חשוד. גם מצד אחד קראתי שממצאים נוראיים לוקח להם כמה שנים טובות לגדול עד שרואים אותם בצילום חזה, אבל מצד שני אתה אומר שזה לא מהדלקת... אז אלוהים מה זה יכול להיות? אחי מעולם לידיעתנו חא חלה בשחפת! 5. רק אני ואחי מטפלים באבא שהוא סיעודי ואני מפחד פחד מוות שיקרה משהו לאחי. 6. סליחה. תודה על התשובןת המהירות כאן.

שלום, לא הייתי רוצה לנחש, צריך להסתכל על הצילום שוב ולהשוות עם הצילום הישן. לפעמים בסיטי רואים שאין באמת צל עגול אלא רק כלי דם או ממצא שפיר אחר. אין הוראה לא לספר דברים רעים, פשור, אי אפשר להגיד משהו מבוסס על פי הצילום וככל הנראה לא יהיה מנוס מביצוע סיטי. לפחד לא יעזור, מציע שתתאזרו בסבלנות ומקווה שאחרי הסיטי יסתבר שלא היה מקום לדאגה.

מנהל פורום מחלות ריאה