עייפות באה והולכת, הרגשת חולי ופענוח אקג

דיון מתוך פורום  לב האישה

10/08/2019 | 12:12 | מאת: סמדר

שלום ד"ר בליך אני בת 60, עם יתר לחץ דם, כבדת משקל ועם כמה מחלות רגע - סוכרת מאוזנת תזונתית, תת פעילות בלוטת התריס, גם מאוזנת ועוד. אני חלשה ועייפה מאוד כבר תקופה, ובימים האחרונים הופיע קוצר נשימה בפעולה ובמנוחה. קוצר נשימה שבא והולך. הנה תוצאות האקג שנעשה לי אתמול. אודה להתייחסותך, ומבקשת לדעת מהן משיכת st והשטחת גל t, אם תוכלי לכתוב משהו על כך. סינוס 70, ציר תקין/שמאלי, מרווחים שמורים, השטחת גל T ב III, שהיפוך AVR וב V1, משיכות ST בV2-3. בפענוח קודם נכתב - אקג - NSR LAHB. האם אלו אותם ממצאים? שואלת אם עלי לקבוע תור בהקדם לקרדיולוג, או שאלו נתונים שגרתיים ולא מסוכנים. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
14/08/2019 | 16:37 | מאת: ד"ר מירי בליך

שלום סמדר, לעייפות ולקוצר נשימה במקרה שלך יכולות להיות סיבות רבות. בלי להכיר יותר את הרקע בלי לאפיין יותר את הקוצר נשימה ולבדוק אותך קשה לומר את הסיבה אצלך. חשוב לעקוב ולראות שלחצי דם מאוזנים, ערכי סוכר מאוזנים וכך גם תפקודי בלוטת התריס. לגבי תרשים הא.ק.ג, צריך לראות את התרשים עצמו. לגבי משיכות ST ששאלת זה יכול להיות ממצא חסר חשיבות וזה יכול להצביע על תחילה של בעיה. אני ממליצה שתפני לרופא משפחה שמכיר אותך שיאפיין את התלונה שיבדוק אותך ויסתכל בא.ק.ג ויחלט אם יש צורך לבצע בדיקות דם או דברים נוספים. תרגישי טוב

14/08/2019 | 20:38 | מאת: סמדר

תודה רבה ד"ר בליך. אכן לחץ הדם שלי לא תקין, אבל השאר סביר. לצערי רופא המשפחה לא ממש מכיר אותי, אני חדשה במכבי, והוזנחתי זמן רב בקופת חולים אחרת. קבעתי תור לקרדיולוג ומקווה לטוב. תודה רבה על תגובתך המפורטת. כלל לא מובן מאליו.

מנהל פורום לב האישה