דפיקות לב מהירות כבר למעלה מחודשיים

דיון מתוך פורום  לב האישה

29/01/2018 | 21:37 | מאת: גילה

שלום וברכה ד"ר מירי. אני חווה כבר חודשיים דפיקות לב מהירות...לפני כשבוע התעוררתי בלילה והרגשתי דפיקות לב מהירות מאוד.מהכללית הפנו אותי למיון..וגילו בבדיקות דם שהסיבה היא תת פעילות של בלוטת התריס.אני מטופלת ביוטירוקס הרבה שנים.אין לי בלוטת התריס.הרופא במיון אמר להגדיל את המינון.חזרתי לרופאת משפחה והיא הגדילה לי לעוד 150 מ"ק בשבוע.ואמרה שעם הזמן הבלטה תתאזן.דפיקות הלב המהירות לא פסקו,וביומיים האחרונה מרגישה זרמים ביד שמאל וקפיצות לא רצוניות בכף היד ובאצבעות.מן רעידות כשהן מתעצמות בשעות הערב והלילה.מאוד מלחיץ ואני לא יודעת מה לעשות.אלו עוד בדיקות צריך לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
04/02/2018 | 09:23 | מאת: ד"ר מירי בליך

שלום גילה, תלונה של דפיקות לב מהירות יכולה לנבוע מסיבות רבות, דופק רגיל שעולה, פעימה מוקדמת, סוג של הפרעה בקצב לב וכו. כמובן שבלי לדעת גילך, מחלות רקע נוספות שלך ולאפיין יותר את התלונה קשה לומר מה הסיבה אצלך לדפיקות לב המהירות. המפתח לאבחנה בין היתר הוא לקשר בין התלונות לרישום קצב לב. את זה ניתן לעשות על ידי התחברות ליום או מספר ימים למכשיר שנקרא הולטר. חשוב ללחוץ על הכפתור בזמן התלונות ואז ניתן יהיה לדעת במה בדיוק מדובר ולפי זה להחליט על הצורך בבדיקות נוספות והטיפול המתאים. לגבי בלוטת התריס, כמובן חשוב לאזן את הבלוטה. פחות שכיח שתת פעילות בלוטת התריס גורם לדפיקות לב אלא יותר דווקא פעילות יתר. בנוסף חשוב לראות שהתלונה של דפיקות לב לא קשורה בבעיות אחרות בבדיקות דם כמו אנמיה, הפרעה במלחים וכו. תרגישי טוב

04/02/2018 | 19:47 | מאת: גילה

תודה רבה לתשובתך. כשהייתי במיון בגלל דפיקות הלב הרופא אמר שהתוצאה של ה TSH היתה מאוד חריגה ולכן היו דפיקות לב. אומנם הרופאה העלת לי את המינון אך הדפיקות לב הן כמו מן רעידות לא פוסקות ובמיוחד אחרי ארוחה או בלילה זה מתגבר. לגבי המכשיר שהזכרת,אני מקבלת את המכשיר מקופת חולים? הרופא במיון אמר שחוץ מה TSH הבדיקות היו בסדר.

מנהל פורום לב האישה