דופק גבוה מאוד ונזק ללב

דיון מתוך פורום  לב האישה

22/11/2017 | 23:31 | מאת: לי

שלום ד"ר, אני בת 28,לא מעשנת,ללא עודף משקל.אני סובלת זמן רב מדופק מהיר (סינוס טכיקרדיה).דופק מהיר זה מתבטא בעיקר כשאני הולכת קצת יותר מהר מהליכה איטית ,כשאני עולה במדרגות וגם במנוחה הדופק לפעמים מהר בסביבות 95. לכן אני באופן עקרוני הולכת לאט ואם עולה מדרגות אז אני עולה ממש לאט . עשיתי בדיקות רבות-בדיקות דם רבות,אקו לב במאמץ,הולטר לב, אקו לב ומבחן מאמץ.כל הבדיקות תקינות. אתמול קרה לי מקרה בו נתקעתי במעלית,נלחצתי מאוד ולכן הדופק היה ממש ממש מהיר (אני חושבת שהוא הגיע ל-170) .כשיצאתי מהמעלית עליתי ברגל 5 קומות עם דופק ממש מהיר (הרגשתי מאוד לא טוב בזמן העליה במדרגות-סחרחורת וקושי לנשום אבל המשכתי) וכמובן שהדופק המשיך לעלות .מדדתי דופק כשעה אחרי העליה והוא היה 106. היום בבוקר הדופק היה 87 אבל מהיום בבוקר אני מרגישה קושי לנשום וסחרחורת ושאלתי היא האם יכול להיות שזה מהלב? האם יכול להיות שנגרם נזק ללב בגלל שהגעתי לדופק מאוד מאוד מהיר מהלחץ ועליתי עם דופק גבוה כזה עוד 5 קומות כשאני אף פעם לא עולה במדרגות? האם זה מסוכן?

לקריאה נוספת והעמקה
07/12/2017 | 10:35 | מאת: ד"ר מירי בליך

שלום לי, דופק גבוה יכול להיות דופק רגיל שהוא רק עולה או הפרעה בקצב של הלב. במידה ומדובר בדופק רגיל שהוא רק עולה כמו שאני מבינה שקיים אצלך לאור הבדיקות התקינות כמו שתארת הרי מדובר בתגובה טבעית של הגוף למצב מסוים. מגוון המצבים הוא רב , מצבים שלא קשורים ללב ואלו שקשורים ללב כולל מצבים רגשיים. בנוסף קצב הלב שלנו במאמץ נקבע על ידי הכושר הגופני שלנו. במידה ואנחנו לא בכושר הרי במאמץ קטן הדופק מאוד עולה ואילו אנשים שהם בכושר גופני גבוה. הקצב לב עולה במתינות יותר במאמץ. אני ממליצה שוב לפנות לרופא משפחה שיבדוק אותך, צריך לבצע בדיקות דם כולל ספירת דם, כימיה מלאה, תפקודי בלוטת התריס. היות והתלונות שלך במאמץ ניתן לבצע מיבחן מאמץ ולהעריך את הכושר שלך ואיך את מעלה את קצב הלב במאמץ. כמו כן ניתן להתחבר להולטר ואז לראות בדיוק את קצב הלב בזמן שאת עושה מאמץ עם ההולטר ומרגישה את דפיקות הלב. בנוסף כדי לשלול בעיה שקשורה ללב ניתן גם לבצע אקו לב. כאמור אם מדובר בדופק רגיל שעולה לזמן יחסית קצר ולא שנים של דופק מאוד גבוה הרי לא סביר שנגרם נזק ללב. תרגישי טוב

06/01/2018 | 13:55 | מאת: מיכל

שלום רב, אני בקנדה ולמרות אזהרות יצאתי לכ 15 דקות, לא רצוף ,להליכה בקור קיצוני (מהמכונית לפתח הקניון, הליכה קצרצרה עם הכלבה וכד') בקור של מינוס 33 מעלות. אני 3 חודשים אחרי 2 צינתורים, 4 סטנטים, (3 עורקים היו סתומים ב80%). חשה מדי פעם סימפטומים כמו עננה בחזה. היום, אחרי ההליכה יש כאב עמום באיזור הלב. האם יש קשר לחשיפה לקור (ללא מאמץ מיוחד), האם יש מקום לדאגה?

מנהל פורום לב האישה