מצג עכוז+IUGR
דיון מתוך פורום לידת עכוז
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בהריון בשבוע 35+1, הריון ראשון, במעקב גדילה ובדיקות מכוונות מאז שבוע 23 בגלל חשד ל-IUGR. בימים האחרונים אושפזתי למעקב צמוד עד הלידה בגלל האטה בגדילה בשבועות האחרונים. זרימות מעט מוגברות וכמות מי שפיר מעט מועטה. הערכת משקל נוכחית=1800 גרם.מצג עכוז. האם כדאי לנסות היפוך חיצוני? האם באה בחשבון לידה וגינלית במצב כזה? תודה רבה, שבת שלום!
כעקרון שילוב של IUGR, מיעוט מים וזרימות גבוהות מראות שהעובר לא מרגיש טוב וספק אם יעמוד במאמץ הלידה אפילו במצג ראש אך המקרה נראה לי מעט מורכב כדי לתת יעוץ מתאים בפורום. צריך לראות בדיוק את הזרימות, את כמות המים, את אחוזון המשקל (תלוי גם במין העובר) ובהתאם להחליט קודם כל מתי לסיים את ההריון ואז באיזו דרך. אני לא שולל היפוך או לידת עכוז על הסף אך כאמור, צריך יעוץ יותר רציני. בהצלחה. שבת שלום.