ירדתי 25 ק"ג ועכשיו סובל מעצירות קשה

דיון מתוך פורום  שלשולים ובעיות בעיכול

15/02/2022 | 16:22 | מאת: בן34

שלום, אני בן 34 ובגובה 1.78 מ'. בשנתיים האחרונות הרגלי התזונה שלי השתנו באופן קיצוני. שקלתי כמעט 110, הייתי חי על ממתקים ופחמימות מהבוקר עד הערב, מעט ירקות ופירות אם בכלל, לצד ארוחת צהריים וערב בכל יום. בשנתיים האחרונות אני בדיאטת 8-16, מתחיל לאכול בסביבות 12 ובצהריים ומסיים ב-8 בערב. נמנע כמעט לחלוטין ממאכלים בעלי אינדקס גליקמי גבוה, אוכל הרבה ירקות ופירות כל יום, אגוזים, תמרים, לחם 100% מלא שאני מכין בבית, ביצים קשות, מוצרי חלב ולעתים רחוקות בשר,דגים או טופו. בדר"כ צועד כמה קילומטרים בכל יום, אך לא בחודש האחרון מאז שהתחיל גל האומיקרון. כיום שוקל 81 ק"ג, אך סובל מעצירות רצינית - מבקר בשירותים פעם ב-3-4 ימים, צואה קשה כמו בטון שגורמת לי לכאבים ופציעות, לאחרונה גם לטחורים חיצוניים. משהו בתזונה שלי לא תקין? מה אפשר לעשות? הלחם הביתי שאני מכין עלול לגרום לעצירות? הוא מכיל רק קמח מלא, מים, מלח ושמרים, ללא כל שומן מוסף וללא חומרים תעשייתיים.. תודה רבה.

שלום רב, בהתבסס על הנתונים בשאלתך עולים שני דברים בולטים במיוחד: 1. כאשר אנחנו אוכלים יותר ארוחות במהלך היום אנחנו בעצם מעודדים פעילות מעיים. אופי האכילה בשנתיים האחרונות הוא בדיוק ההיפך ממה שהרגע תיארתי ולכן יכול לגרום במידת מה לפעילות מעיים מופחתת. 2. אני מתרשמת שאתה אוכל משמעותית פחות שומן מכפי שאכלת בעבר. שומן מסייע לעניין היציאות ולכן אני ממליצה לך לוודא שאתה משלב מספיק שומנים בריאים בתפריט שלך. מעבר לכך יש מקום להתייעץ עם דיאטנית ולשקול האם דיאטה זו נכונה עבורך הן בהיבט של מערכת העיכול והן בהסתכלות ארוכת טווח של שינוי הרגליים לכל החיים. בהצלחה! אורלי מנירב דיאטנית קלינית וגסטרו www.orlydiet.co.il

27/02/2022 | 14:16 | מאת: אני

תודה רבה על ההתייחבות והמענה! לגבי כמות הארוחות, אין אצלי כמעט משהו שנקרא ארוחה, אני אוכל כשבא לי במהלך ה-8 שעות. בדר"כ מנות קטנות.

27/02/2022 | 14:17 | מאת: אני

תודה רבה על ההתייחסות** מצטער על הטעות בתגובה הקודמת

מנהל פורום שלשולים ובעיות בעיכול