פענוח בדיקת זרע שנייה

דיון מתוך פורום  פוריות הגבר - בנק הזרע

02/02/2017 | 15:51 | מאת: אלי

שלום רב, שמי אלי בן 25 בריא לא מעשן. ביצעתי לפני כשבועיים בדיקת זרע שניה בהפרש של שלושה חודשים מהקודמת, לאחר שהראשונה יצאה לא תקינה. פרטי הבדיקה הראשונה - ריכוז 0.8 , סך הכל תאי זרע 3.7, תנועתיות 40% , דרגה 2-3, לא ניתן היה לבדוק מורפולוגיה עקב מיעוט בתאי הזרע. הבדיקה השנייה יצאה עם נתונים טובים יותר- ריכוז 7 מ"ל, סך הכל תאי זרע- 35, תנועתיות , 60% , דרגה 3, חיונית 70, מורפולוגיה 4% תאים תקינים. אציין שאני ואשתי מנסים להיכנס להריון במשך 5 חודשים ללא הצלחה, התחלנו תהליך לבדיקות גנטיות שלי ושלה על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש ובמידת הצורך לטיפולים. השאלה האם לפי הנתונים החדשים ישנו סיכוי להריון טבעי? האם יש סיכוי להמשך בשיפור נתוני הזרע כמו שראיתי בין שתי הבדיקות פערים מאוד גדולים? מהי המלצתך בנוגע לטיפולים? האם להתחיל באופן מיידי או לחכות ולנסות באופן טבעי? לפי הבדיקה הראשונה הומלץ לנו על הפרייה חוץ גופית, האם לפי הבדיקה השניה הזרעה עשויה להספיק? מודה לך על התייחסותך ומתנצל על כל השאלות פשוט אנחנו מאוד לחוצים וחוששים.. שוב תודה וסופ"ש נעים.

לקריאה נוספת והעמקה

על סמך הבדיקה השניה ניתן לשקוך טיפול משולב בשראת ביוץ+ השבחות זרע והזרעות תוך רחמיות למספר חודשים ובמקרה של כישלון חעבור לטיפולIVF

03/02/2017 | 18:26 | מאת: אלי

תודה על תשובתך המהירה, אשמח לדעת מהי המלצתך בנוגע לניסיון להריון באופן טבעי לפי הנתונים? האם אתה ממליץ או שישר להתחיל עם הטיפול המשולב שהצעת?

מנהל פורום פוריות הגבר - בנק הזרע