בדיקות סוכר בהריון ולפני ובעיה גנטית ברקע

דיון מתוך פורום  אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת

20/07/2020 | 01:27 | מאת: שירלי

שלום אני בת 33 כרגע בהריון שבוע 34 לפני ההריון בבדיקות גנטיות אובחנה אצלי הצורה הלא קלאסית של כשל 21 הידרוקסילאז והיפראנדרוגניזם בבדיקות כימיות כתוצאה מהבעיה הגנטית בבדיקת סוכר לא בהריון ערכי סוכר בצום נעו סביב 84-92 בבדיקת המוגלובין מסוכרר התוצאה היתה 5.6 וסוכר בצום 84 בהריון סוכר בצום 85 והעמסת סוכר 50 היתה 122 הייתי במעקב של אנדוקרנולוגית בעקבות הבעיה הגנטית והיא לא הפנתה לטיפול בסכרת הדבר היחיד שנתנה היה פרדניזון במינון מאוד נמוך יש לציין כי בזמן לקיחת ההמוגלובין המסוכרר לא נטלתי פרדניזון כבר וכיום לא נוטלת יותר בהחלטת הרופאה בנוסף ברקע יש גם אנמיה קלה שאלותיי- 1. האם רמת ההמוגלובין המסוכרר שלא תואמת את הסוכר בצום מעידה על טרום סכרת או סכרת? 2. קראתי שאנמיה גם קלה גורמת לתוצאה של ההמוגלובין המסוכרר להיות מוטה כלפי מטה. ייתכן שערכי ההמוגלובין המסוכרר גבוהים בהרבה ויש לי כן טרום סכרת או סכרת? 3. האם הבעיה הגנטית ורמת ההמוגלובין המסוכרר מעמידה אותי בקבוצת סיכון לקורונה?

לקריאה נוספת והעמקה

שירלי שלום רמת ה A1C שלך נושקת לתחום טרום סוכרת אך עדיין נחשבת תקינה. בהחלט אנמיה משפיעה על רמת ה A1C ולכן עדיף להסתמך על מדידות הסוכר. לא נשמע לי שאת בסיכון מיוחד לסיבוכי קורונה על סמך הנתונים שמסרת

20/07/2020 | 10:28 | מאת: שירלי

תודה על המענה אז אני צריכה לדאוג מטרום סכרת למרות שמדידות הסוכר תקינות כולל העמסת סוכר? יש צורך לפנות לטיפול כלשהו על סמך הבדיקות?

כפי שכתבתי, לא בשלב זה, רופא המשפחה יכול לתת לך מענה

20/07/2020 | 16:24 | מאת: שירלי

תודה רבה על המענה שאלה אחרונה האם פרדניזון במינון 2 מג עד 3 מג ליום יכול לשבש את ערכי הסוכר? תודה רבה על כל התשובות

לעיתים כן , לרוב לא

מנהל פורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת