פרוגילוטון מול גלולות

דיון מתוך פורום  רפואת נשים

13/01/2017 | 17:58 | מאת: נטלי

היי, אובחנתי עם שחלות פוליציסטיות (למרות שהרופאה לא לגמרי משוכנעת), יש היעדר וסת מעל שנה. זה התחיל אחרי שהפסקתי עם גלולות יאז שאותן לקחתי מעל שנה. לאחר ההפסקה, פשוט לא קיבלתי שוב מחזור. לפני הגלולה, היו מחזורים לא סדירים, אך תמיד קיבלתי כל כמה זמן. בכל אופן, לשאלה הפרקטית - קיבלתי פרוברה פעמיים ולאחר מכן הייתה רק הכתמה, ולא ממש מחזור. לא רציתי לקחת שוב גלולות, והרופא שלי רשם לי פרוגילוטון. ראיתי בעלון שמינון אסטרוגן בפרוגילוטון הוא 2 מ"ג, לעומת 20 מק"ג ביאז. האם זה נכון? האם מינון האסטרוגן בפרוגילוטון באמת כ"כ גבוה? מצד אחד, אני מעדיפה את הפרוגילוטון כי לפחות אני לא אמנע מהגוף שלי לבייץ (למרות שאני לא רוצה להיכנס להיריון), מצד שני אני קצת חוששת ממינון כ"כ גבוה של אסטרוגן. חשבתי לנסות לקחת פרוגילוטון לחודש אחד ולראות אם אחרי זה מתישהו אקבל מחזור באופן טבעי. מה אתה חושב? האם יש העדפה לאחד מהכדורים מבחינה בריאותית? מינוני הורמונים, תופעות לוואי.... אני בת 24, לא מעשנת, ואין מקרים של קרישיות יתר במשפחה... אני אחדד שקראתי בכמה מקומות באינטרנט שמינון האסטרוגן בפרוגילוטון הוא דווקא לא גבוה, אפילו תשובות מרופאים, שזה מוזר כי זה לא מה שכתוב בעלון של הכדור. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אכן מנון האסטרוגן גבוה ולכן לא מומלץ לקחת פרוגילוטון באופן קבוע הייתי מציע לקחת חודשיים שלושה ואחכ לעבור לגלולות רגילות אין ביוץ תחת פרוגילוטון

15/01/2017 | 13:33 | מאת: נטלי

מה? בוודאי שייתכן ביוץ תחת פרוגילוטון, זה כתוב גם בעלון.. למה כתבת שאין ביוץ תחת פרוגילוטון? הוא דווקא אמור לחכות מחזור טבעי. לא מובטח ביוץ ממה שהבנתי אבל בהחלט ייתכן.. אז אתה כן רואה תועלת בלקחת פרוגילוטון? אני רוצה אולי ומקווה דווקא לא לעבור לגלולות אחרי זה..

מנהל פורום רפואת נשים