כאבים לאורך רגל שמאל

דיון מתוך פורום  טיפול פיזיותרפי

18/08/2019 | 10:45 | מאת: קרן

שלום, בת 43. כבר מעל לשנה שיש לי כאבים ברגל שמאל בעיקר בחלק הצדדי החיצוני. הכאב מתחיל משריר תחתון באיזור הישבן לאורך צד הרגל עד הצד של כף הרגל. הכאב הוא תמידי רק בעוצמה משתנה. בד"כ הוא נסבל , ולפעמים אני חושבת רק עליו ולא מסוגלת לחשוב על משהו אחר. כשאני עולה במדרגות באיזשהו שלב מתחיל כאב ברגל שאני לא יכולה לדרוך על הרגל. שכיבה על הצד השמאלית אין מה לדבר בכלל שורף לי לגמרי לא מסוגלת לשכב על צד שמאל, רק על צד ימין. עוזר לי חימום המקום ועיסוי. אבל זה רק עוזר מקומית ולא עובר. הייתי אצל אורטופדית והיא איבחנה דלקת בבורסת הירך. הופנתי לפיזיותרפיה- עברתי טיפולים של כמה חודשים ועדיין יש כאבים. בפיזיותרפיה משערים שזה יכול לנבוע גם מגב תחתון. היום קיבלתי תשובה של אולטרסאונד שעשו לי בירך שמאל- התשובה היא כזאת "אין לראות נוזל בבורסה איליאופסואס. הלברום הדקמי שמור. אין לראות נוזל בראש הפמור. אין לראות נוזל בבורסה GT ". מכיוון שאני כבר מבולבלת לגמרי ולא מבינה מה הבעייה ולמה יש לי כאלו כאבים , אשמח להסבר . תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ככל הנראה הכאבים ישבן וברגל נובעים מבעיה בע"ש מתני. ממצאי הבדיקות השוללים בעיה בירך מחזקים הנחה זו. כאב מוקרן לרגל נובע על פי רוב מבעיה של דיסק שלוחץ על עצב\ים. ממליץ שתמשיכי בפיזיותרפיה ובמידת הצורך ועל פי המלצת הפיזיותרפיסט תוכלי בהמשך להתייעץ גם עם אורתופד מומחה עמוד שדרה. רפואה שלמה

18/08/2019 | 12:58 | מאת: קרן

תודה על תשובתך. מאוד מעריכה את זה :) אני במעקב אצל אורטופדית והיא היתה החלטית על עניין הדלקת בירך ורק עכשיו אחרי שנה שלחה אותי לעשות אולטרסאונד. לפי דעתך, האם יש בדיקות או צילומים שכדאי לבקש מהרופא שיעשו לי כדי לבדוק אם הכאבים מעמוד שדרה? או שזה משהו שאי אפשר לראות בצילומים? תודה רבה.

מנהל פורום טיפול פיזיותרפי