טבעונות ואנמיה

דיון מתוך פורום  רפואת משפחה וכללית

18/06/2013 | 17:39 | מאת: נטע

שלום ד"ר ויינפאס, יש עניין שמטריד אותי כבר המון זמן ובתור רופא שתומך בתזונה טבעונית אולי תוכל לעזור לי: אני צמחונית כ-10 שנים, טבעונית כשנה. לאורך כל השנים אני סובלת ממצב של אנמיה וחוסר ברזל או ברזל נמוך על גבול האנמיה. זאת למרות שאני מודעת היטב לתזונה נכונה ומשתדלת לצרוך את כל מה שצריך בשביל ברזל (וכמובן שאר אבות המזון): עלים ירוקים, קטניות, שקדים ואגוזים וכו'. אציין שאני גם מטופלת הן אצל דיאטנית קלינית והן אצל נטורופתית ושתיהן אומרות לי שמבחינת תזונה אין עוד מה להוסיף כי אני אכן מקפידה על תזונה עתירת ברזל. ובכל זאת הברזל באופן קבוע נשאר נמוך. לרוב זה מתבטא בנשירת שיער מרובה, במקרים קיצוניים יותר גם סחרחורות, חולשה וחוסר ריכוז. כאשר יש חוסר אני כמובן גם נוטלת תוסף ברזל. מה בכל זאת יכולה להיות הסיבה לאנמיה? והאם לדעתך זה נכון ליטול תוסף ברזל באופן קבוע? כמובן שהייתי מעדיפה להמנע מכך ולקבל את הברזל מהמזון אבל בינתיים מתקשה בכך כאמור. אשמח לעצתך.

לקריאה נוספת והעמקה

אם יש חוסר ברזל אז האנמיה היא מחוסר ברזל סיבות נוספות לאנמיה הם חוסר בי 12 חומצה פולית ועוד יש מוצר טבעי בשם פלורידקס שהוא טבעי לגמריי ואין בעיה להתמיד בצריכתו מוזמנים לעשות לייק לעמוד הפייסבוק " ד"ר מיכאל ויינפאס- רופא מומחה "

18/06/2013 | 20:57 | מאת: נטע

שכחתי לציין קודם שאני נוטלת תוסף B12 פעמיים בשבוע והוא תקין לחלוטין עפ"י בדיקה שעשיתי לאחרונה. כוונתי הייתה לשאול מה יכולה להיות הסיבה למחסור בברזל למרות שמקפידה לצרוך אותו בתזונה?

מנהל פורום רפואת משפחה וכללית