דימום מהסטומה

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

25/11/2012 | 12:42 | מאת: יהודית

שלום רב, אבא שלי עבר ניתוח להסרת גידול מהמעי הגס לפני הרבה שנים. כיום בנוסף לסטומה הוא סובל מ MDS בעיה של מח העצם ביצירת כדוריות דם ולכן הוא מטופל גם ע"י המטולוג. הבעיה היא שהוא מדמם מהסטומה וזה הולך ומתגבר עם הזמן. ביום חמישי לקחתי את אבא שלי ליעוץ המטולוג. המליצה לברר עם מומחה כירורגיה את בעית הדימום .המליצה על ד"ר חגית טולצ'יאנסקי השאלה שלי האם מישהו יכול להגיד לי על סמך ניסיונו שהכן זאת הרופאה שמומלץ להתיעץ איתה עם בעיה זו.

לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2012 | 17:50 | מאת: רן

אני לא יודע להמליץ באופן ספציפי למקרה הזה, אבל אני יודע שד"ר טולצ'ינסקי כירורגית מאוד נחשבת. היא ממשיכת דרכו של פרופ' רבאו, שהוא אחד המנתחים הכי בכירים בארץ בתחום (כיום פרופ' רבאו נמצא באסותא למיטב ידיעתי).

כירורגית בכירה ידועה ומנוסה. שמעתי עליה רק המלצות מעולות. אני משערת שההמטלוג רוצה, כנראה, לברר אם זו בעיה מקומית בסטומה עצמה, או אכן בעיה סיסטמית. סביר להניח שהבעיה היא סיסטמית, מן הסתם, עקב בעיה בייצור תאיי דם, אך מכיוון שאביך מתלונן על דימום נקודתי באזור הסטומה, יש כנראה, לשלול גם בעיה בסטומה. האם המחלה הזו גורמת לדימום יתר? אם כן, הייתי מסיקה שבגלל המחלה הסיסטמית יש קודם כל השפעה על האזורים הרגישים יותר/מועדים לדימום כמו הסטומה למשל. אבל כמובן שכל אלה רק מחשבות/השערות שלי, לא מידע מקצועי שיש לסמוך עליו. בקיצור, ממליצה ללא ספק על ד"ר טולצ'ינסקי. רפואה שלמה לאבא!

25/11/2012 | 20:53 | מאת: יהודית

אני מודה לכל המשיבים , היום כבר היינו אצל דר טולצ'נסקי וזו הכן בגלל שהוא גם לוקח מדללי דם גם בעית הדם שממנה הוא סובל והמקום הרגיש שהוא בסטומה אז יש דימום . בכל אופן התרשמתי שהכן הרופאה מאד מקצועית ומאד אנושית שלפעמים זה לא פחות חשוב. אז שוב תודה

26/11/2012 | 20:43 | מאת: יהודית

אין הרבה מה לעשות . הציעה אולי לבדוק החלפת הפלביקס באספירין שלטענתה פחות יגרום לדמום. ולברר האם יש משחה מקומית לעצירת דימום בעצם משהו מקומי שיגרום לקרישת הדם שניתן למרוח מסביב לסטומה.אם מישהו מכיר אשמח לקבל תגובה. אנחנו עכשיו מחכים לתור במכון ההמטולוגי בוולפסון ונקווה שיהיה פתרון כלשהו.

קיימים בהחלט הרבה סוגים של תכשירים לעצירה מקומית של דימום. אני לא מכירה ממש את הנושא לפרטים, אבל ידוע לי שקיימים סוגים שונים של תכשירים כאלו, שבין היתר משמשים גם בחדריי ניתוח, מרפאות וכו'. למשל ברפואת שיניים יש תכשירים מקומיים כאלה שיכולים להגיע במשחות, אבקות, נוזל, ספוגיות ג'לטין שמכילים חומרים עוצריי דימום כמו המופיברין, טרומבין (מעודד שקיעת פיברין), רשת צלולוזה, דבק ביולוגי לחוליי המופיליה ועוד. אני בטוחה שההמטולוג ידע להציע את התכשיר שיהיה הכי נכון ומתאים לאביך. בהצלחה ורפואה שלמה! נשמח לעדכון!

נזכרתי שיש גם חומר הקסקפרון שמגיע גם כחומר לטיפול מקומי ויש גם לטיפול סיסטמי. השאלה אם זה לא סותר את התרופות המטפלות ב MDS. כאמור, אני בטוחה שההמטולוג ידע להתאים את הטיפול הכי נכון.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה