גם אני התחדשתי בחבר חדש על הבטן..

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

24/02/2012 | 12:28 | מאת: דיאנה

שלום לכולם, כמה מעודד היה למצוא את הפורום ולגלות שאני לא לבד!!! במשך שלוש שנים ארוכות עם קוליטיס מייסר במיוחד וללא תגובה לשום טיפול, הסכמתי לניתוח שכל כך פחדתי ממנו... כיום אני שבועיים לאחר ניתוח ולמרות שקצת לא נוח, החיים בלי הכאבים של הקוליטיס שווים את הכל... רציתי לשאול אם מישהו יודע קצת פרטים על הניתוח השני? עד כמה הוא מורכב?? כי ההתאוששות שלי מהניתוח הראשון הייתה זוועתית... מקווה לא לחזור על זה שנית.. תודה!!

לקריאה נוספת והעמקה
24/02/2012 | 16:08 | מאת: אודי

24/02/2012 | 16:10 | מאת: אודי

על איזה ניתוח שני את מדברת? מה מצבך היום, שבועיים לאחר הניתוח? היי חזקה! הכל עובר, אני עצמי 3 שבועות לאחר ניתוח הסרת מעי גס בשל קוליטיס. אודי

ברוכה הבאה דיאנה למועדוננו! משמח לשמוע שרק שבועיים אחרי וכבר את מרגישה (יחסית) כל כך טוב, לי לקח המון זמן להתאושש מהניתוח. לגבי הניתוח השני - אני מניחה שאת מתכוונת לניתוח ליצירת הפאוץ. הוא נחשב לניתוח מאוד מורכב, אחד המורכבים שהרפואה המודרנית יודעת לבצע. הרבה ממורכבותו נובעת מהכניסה לאיזור האגן ומהפעילות המסיבית בו בזמן הניתוח וכן מהתפרים הפנימיים הרבים כתוצאה מיצירת הפאוץ. כך שמהבחינה הזאת, אולי אינני אשת בשורות. אבל, יש כמה דברים שדווקא יעזרו לך הרבה יותר בניתוח השני: 1. את כבר יודעת לקראת מה את הולכת. את יודעת מהו ניתוח גדול, את כבר מכירה את הכאבים ושום דבר לא יהיה לא צפוי. לשמחתנו היום יש משככי כאבים נרקוטיים חזקים שידאגו למנוע ממך כאבים. 2. לניתוח הראשון הגעת במצב גופני ירוד לאחר תקופה ארוכה של מחלה פעילה. לניתוח השני תגיעי כשהגוך שלך מאושש ומחוזק מה שיאפשר לו התמודדות טובה יותר עם הטראומה הכרוכה בניתוח גדול. לכן, גם מומלץ לא למהר ולרוץ לניתוח השני אלא לתת לגוף את הזמן הדרוש לו להחלמה, גם אם זה אומר עוד כמה חודשים עם הסטומה. ככל שתגיעי לניתוח השני במצב גופני טוב יותר כך תהיה ההחלמה קלה יותר וכך ירבו הסיכויים לפאוץ מתפקד היטב. רק לסבר את האוזן - אצל 90% מהחולים הפאוץ מתפקד היטב לאחר הניתוח (דהיינו, עד 6-8 יציאות ביום עם שליטה מלאה ללא תכיפות, דחיפות וכאב). אצל שאר 10% ייתכנו בעיות שונות בתפקוד הפאוץ אבל רובם המוחלט נפתר באמצעות תרופות כאלו ואחרות.

26/02/2012 | 05:15 | מאת: דיאנה

היי, ותודה רבה על ההתייחסות הנרחבת והמפורטת!!! הניתוח הראשון שלי כלל גם כריתה מלאה של המעי הגס וגם יצירת פאוץ, הסטומה הזמנית שלי היא כדי שהפאוץ יחלים, הניתוח השני יהיה רק כדי לנתב מחדש את הצואה למסלולה הרגיל... ובקשר לכאבים שלי עכשיו אני קצת לחוצה יותר אחרי ההסבר!! כי ברגע שאין לי הסבר לכאב אני פוחדת שמשהו שם משתבש.. זה קצת מוזר שלא היו לי כאבים בכלל ופתאום התחילו ועדיין אפשר לקרוא להם כאבי ניתוח? הכאבים הם באים לכמה שניות ואז מרפים.. וככה כל היום.. נשמע אולי מוכר? שוב המון תודה!!!

מנהלי פורום סטומה - תמיכה