מי מכיר

דיון מתוך פורום  סטומה - תמיכה

11/02/2012 | 20:15 | מאת: בני

תרמהדקס תרופה לשיכוך.אחד ליום.מישהו ניסה? ממליץ?

לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2012 | 08:10 | מאת: קרן

בוקר טוב, אני ניסיתי והיא לא בשבילי.לא עשתה לי טוב. לא מכירה מינון בכדורים, של 'אחד ליום'.רק בנוזל. אני השתמשתי בפרוקסט ובמדבקות 'פנטה'. אבל זה מאוד אישי. לאחד - מתאים, ולאחר - לא. תנסה. ובלבד שלא יכאב! אתה לא אמור לסבול את הכאבים האלה!!!

קיימות הרבה מאוד תרופות לשיכוך כאבים. בגדול אפשר לחלק אותן לשלוש קבוצות: - התרופות הקלות יחסית ואלו שאינן דורשות מרשם רופא - אקמול/פרצטמול, אופטלגין, נורופן/אדויל. תרופות אלו מיועדות לשיכוך כאב קל עד בינוני. - תרופות חזקות יותר (המבוססות על מגוון חומרים) הדורשות מרשם רופא אך אינן נרקוטיות - טרמדקס, אטופן/וולטרן. תרופות אלו מיועדות לשיכוך כאב בינוני עד קשה. - תרופות נרקוטיות כגון אוקסיקודון (מגיע כאוקסיקוד או אוקסיקונטין), פרקוסט, פנטניל (פנטה), מורפין (מורפיום), בוטרנס. תרופות אלו משמשות לשיכוך כאבים חזקים, בדר"כ כאבים לאחר ניתוח וכן כאבים כרוניים קשים הנגרמים משלל סיבות. כמובן בכל קבוצה קיימות עוד תרופות ולכל תרופה קיימות מספר נגזרות (המופיעות בשמות שונים) המבוססות על אותו חומר פעיל. לגבי טרמדקס: כפי שכתבתי לעיל, מיועד לשיכוך כאבים בינוניים עד קשים. ניתן לקבלו בעירוי, בכדורים, בטבליות מציצה או בטיפות. תרופה נפוצה לשיכוך כאבים לאחר ניתוח. במידה והיא מצליחה לשכך את הכאבים ואין צורך לעלות מדרגה לתרופות נרקויטיות, מצוין. כעיקרון כאשר מדובר בשיכוך כאבים לזמן מוגבל (למשל לאחר ניתוח) נהוג להשתמש בתרופה הכי קלה שמצליחה לשכך את הכאבים. מתחילים מתרופות קלות, במידת הצורך עולים לתרופות כגון טרמדקס או וולטרן ואם צריך (ולאחר ניתוח מהסוג שעברת, לרב צריך) עוברים לתרופות נרקוטיות. לפעמים ניתן גם לשלב תרופות כגון טרמדקס יחד עם אקמול או אופטלגין על מנת להשיג הקלה בכאבים. (בכאבים כרוניים גישת הטיפול התרופתית היא שונה אבל זה לא רלוונטי כאן). מה שחשוב הוא שאין שום סיבה שתסבול מכאבים לאחר הניתוח. נכון, לאחר ניתוח כמו שעברת יהיו לרב כאבים בכל מקרה ואין אדם שיומיים לאחר הניתוח לךא יכאב לו בכלל כאשר ינסה לשבת או ללכת אבל עדיין העיקרון הוא שאין סיבה לסבול מכאב ויש לתת תרופה מתאימה לשיכוך הכאבים. אם טרמדקס מספיק עבורך - מצוין אבל אם לא, אין שום מניעה מלהשתמש בתרופות נרקוטיות. לאחר השחרור מבית החולים, תפקידו של רופא המשפחה הוא להתאים עבורך את התרופה המתאימה בחוזקה על מנת לשכך את כאביך.

14/02/2012 | 10:09 | מאת: זואי

לקחתי ככה בכיף, לכאבי מחזור.. בני - מה שמותר לך, ומה שעובד - אל תבחל בהיצע. כשלא כואב, או כואב פחות, אז הניידות גדולה יותר וכך גם ההחלמה.

מנהלי פורום סטומה - תמיכה