אספרגר

דיון מתוך פורום  אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים

07/05/2012 | 14:35 | מאת: דויד

אודה לך מאד אם תוכלי לענות לי, א.אולי ידוע לך רשימת הסיפטומים של אספרגר. ב. האם פסיכיאטר כשמאבחן מצב נפשי או מחלה נפשית בודק לשלול הפרעה מספקטרום אוטיזם. ג.האם מקבלים עזרה כמו ללימודים וכדו' שקשה לשבת בכיתה רגילה וכן בגלל הריכוז וההבנה האיטית. מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה
09/05/2012 | 12:54 | מאת: ד"ר איריס שגב

דויד שלום, הקריטריונים של DSM-IV לתסמונת אספרגר הינם: א. פגיעה איכותית באינטראקציה חברתית, הבאה לידי ביטוי ע"י לפחות שניים מהבאים: 1. ליקויים ניכרים בשימוש במגוון התנהגויות לא-מילוליות כגון: קשר עין, הבעות פנים, תנוחות גוף ומחוות שנועדו להסדיר אינטראקציות חברתיות. 2. כשלון בפיתוח יחסים עם בני הגיל בהתאם לרמת ההתפתחות. 3. היעדר ניסיון ספונטני לחלוק הנאה, תחומי עניין או הישגים עם אחרים (מתבטא, למשל, בכך שנעדרת הצגה, הבאה או הצבעה על עצמים בהם קיים עניין בפני אחרים). 4. העדר הדדיות חברתית או רגשית. ב. דפוסי פעילות, עניין והתנהגות מצומצמים, חזרתיים וסטריאוטיפיים, הבאים לידי ביטוי ע"י לפחות אחד מהבאים: 1. עיסוק יתר בתחומי עניין מוגבלים וסטריאוטיפיים, באופן החורג מהנורמה, מבחינת עוצמת העיסוק או ההתמקדות סביבו. 2. היצמדות נוקשה לשגרות או לטקסים לא פונקציונאליים. 3. הרגלים מוטוריים חזרתיים (לדוגמא: נפנוף או סיבוב ידיים/אצבעות או תנועות מורכבות של כל הגוף). ג. ההפרעה גורמת לליקוי משמעותי בתפקוד החברתי, התעסוקתי או בתחומי תפקוד חשובים אחרים. ד. אין עיכוב כללי משמעותי בהתפתחות שפה (כגון: שימוש במילים בודדות בגיל שנתיים, ביטויים תקשורתיים בגיל שלוש). ה. אין עיכוב כללי משמעותי בהתפתחות קוגניטיבית או בהתפתחות מיומנויות עזרה-עצמית תואמות גיל, התנהגות סתגלנית (למעט באינטראקציות חברתיות) וסקרנות לגבי הסביבה בילדות. ו. התסמינים אינם תואמים להפרעה ספציפית אחרת מקטגוריית הPDD- או לסכיזופרניה. לשאלתך השנייה, פסיכיאטר בוחן את הפרופיל הקליני של האדם באופן שנועד לשלול אבחנות חלופיות ו/או נוספות, בכללן, ואם רלוונטי, גם הפרעות בספקטרום האוטיסטי. לשאלתך השלישית, ילד שעובר אבחון מקיף מקבל המלצות ברורות לגבי מסגרת הלימודים, כגון: ליווי צמוד של סייעת אישית בכיתה, דרכי היבחנות מותאמים אישית (למשל, אפשרות להיבחן בע"פ במבחנים בהם נדרשת כתיבה מרובה), מורת שילוב לעבודה יחידנית מספר שעות בשבוע, תראפיה באומנות במסגרת בית הספר במשולב עם ילד נוסף, ועוד. בברכה, ד"ר איריס שגב.

10/05/2012 | 10:20 | מאת: דויד

מנהל פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים