ממצאים בכליות בכסד ובטחול. אשמח לחוות דעתך

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

01/07/2018 | 13:28 | מאת: זואי

שלום דוקטור. בת 49 בריאה בדרך כלל. ידוע מזה שלוש שנים על כליה שמאל מתפקדת 19 אחוז וימין 81 אחוז. הגעתי לבדיקת סי טי היות ובאולטראסאונד דופלר כליות שביצעתי התגלה ממצא לוואי בטחול בגדול 2.3 על 2.5 היפודנסי, אווסקולרי. להלן התוצאות של הסי טי: בסיסי הריאות תקינים. בקע היאטלי קטן. הכבד בגודל תקין, מרקמו שומני. תהליכים היפודנסיים זעירים באונה השמאלית של הכבד בקוטר 0.1 ס"מ, טיבם אינו ברור, קרוב לוודאי שפירים. דרכי המרה התוך כבדיות והכולדוכוס אינם מורחבים. כיס המרה אינו תפוח. הטחול בגודל תקין, תהליך היפודנסי בקוטב העליון של הטחול בקוטר 1.2 ס"מ, טיבו אינו ברור. הטחול והאדרנלים תקינים בגודל ובמרקם. הכליה הימנית בגודל ומנח תקינים, ללא סימני הידרוניפרוזיס או אבנים. הכליה השמאלית קטנה מהנורמה, פרנכימה מאוד דקה וסימני הידרוניפרוזיס קשה. מערכת נוספת בצורה "בלונית". האורטר השמאלי אינו מורחב. לא הודגמו קשריות לימפה מוגדלות ברטרופריטונאום, באגן ובמפשעות. מילוי פיתולי המעי הדקים תקין. תוכן פקאלי רב לאורך הקולון אינו מאפשר דיון על דופנותיו. דיברטיקולוזיס בקולון ללא סימני דלקת. דיברטיקול בשליש היורד של התריסריון. בקע טבורי קטן, מכיל שומן פריטוניאלי בלבד. השלפוחית בעלת דופן סדיר. הרחם אינו מוגדל, מכופף אחורה. תהליכים היפודנסיים בשתי השחלות, אחד מהם בשחלה הימנית בעל גבול העובר האדרה בקוטר 1.8 ס"מ, זקיק קרוב לוודאי. מבנה גרמי תקין. סיכום: תהליכים היפודנסיים בכבד, שפירים קרוב לוודאי. .US תהליך היפודנסי בטחול, טיבו אינו ברור, קרוב לוודאי שפיר, יכול להתאים להמאנגיומה, לקורלציה עם בדיקת אולטראסאונד . הכליה השמאלית קטנה מהנורמה, בעלת פרנכימה מאוד דקה, מערכת מאספת מורחבת בצורה "בלונית". היצרות בUPJ ממצאים בשחלות, לבירור נוסף גניקולוגי. אשמח לחוות דעתך על התוצאות. תודה ושבוע טוב ומבורך, זואי

לקריאה נוספת והעמקה

שלום זואי, מה שנכתב בפורום לא באמת יכול לשמש כחוות דעת רפואית. לפי מה שכתוב, לגבי מה שהוא בתחום המערכת האורולוגית, בכליה השמאלית קיימת היצרות ממש במפגש בין אגן הכליה לתחילת השופכן, על רקע זה יש הרחבה של הכליה וכנראה מזה נובעת הירידה בתפקוד הכליה.

01/07/2018 | 15:14 | מאת: זואי

תודה על תשובתך המהירה! האם ההיצרות הזו היא מבנית או חלילה וחס גידול? האם ניתן להבין מהתוצאות? תודות רבות

אם הממצא הזה לא ידוע לך ועבר בירור, את צריכה לגשת לאורולוג. לפי ניסוח התשובה סביר להניח שלא מדובר בגידול, אלא בהיצרות מולדת, אבל אני לא יכול לערוב לכך בלי לראות את הבדיקה.

01/07/2018 | 16:07 | מאת: זואי

יישר כוח!

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית