עברתי ניתוח סרטן בולטת התריס פפילרי קרצונומה

דיון מתוך פורום  גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)

14/12/2019 | 20:58 | מאת: רויתי

שלום ד'ר חפץ. לפניי כחודשיים עברתי ניתוח הוצאה חלק ימני של בלוטת התריס ודיסקציה צווארית צד ימין סוג פפילרי קרצינומה . בעוד חודש אני צריכה להמשיך את הניתוח ולהוציא חלק שמאל של הבלוטה והסרה תמונה 6. הוחלט לפצל לי את הניתוח מכיוון שהייתה פגיעה במייתר קול הימני שנאמר שרק מתחיל להתאושש. הייתי אצל אנדוקרינולוגית שאמרה לי כבר להתחיל לקחת כדור euthyrox 50 mg פעם ביום.מדוע יש לקחת את הכדור כאשר חלק מבלוטת התריס עדיין בגוף.ידוע לי שרק לאחר הסרת כל הבלוטה צריך לקחת כדור. מהי דעתך ? לקחת /לא לקחת את הכדור ? מותר בככל לקחת את הכדור חודש לפניי הניתוח ? תודה רבה !!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הייתי עושה מה שהאנדוקרינולוגית ממליצה שזה מן הסתם בעקבות בדיקות דם שביצעת. אין כל נזק לקחת את הכדור לפני ניתוח. ברכה, ד'ר אבי חפץ, א.א.ג. מנהל היחידה לכירורגיה ואונקולוגיה של ראש צוואר באסותא א.ר.ם.- המרכז לרפואת א.א.ג. וניתוחי ראש צוואר באסותא http://www.aram-ent.co.il 03-7645464

17/12/2019 | 21:55 | מאת: רויתי

תודה רבה לך על תגובתך המהירה ד"ר חפץ . שאלה נוספת: אצטרך לקבל טיפול ביוד רדיו אקטיבי , עדיף לעשות טיפול זה כמה שיותר מוקדם לאחר הניתוח או שלעשות חודשיים אחרי הניתוח? נאמרו לי 2 דעות שונות משני רופאים. מה נכון לדעתך? *קבעו לבעלי תור לאוטרסאונד אצלך בקליניקה רק לחודש ינואר,זה רחוק מדי , מעוניינים להגיע החודש. מה ניתן לעשות? תודה רבה !!

מנהל פורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד)