הרגשה של חוסר שליטה בחיי

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

22/11/2011 | 10:40 | מאת: ליאת

ואני יסביר למה הכוונה אני משקיעה את מרבית האנרגיה שלי בבעלי ובכול המשפחה בלשנות אותם למה עישתה ככה ולא ככה סתם למשל על דיאטה אני עומדת על המישמר ושזה מגיע אלי אין לי כוחות נפשיים להכיל את עצמי ואת חיי אני מרגישה מוחלשת בגלל שאני נותנת להם מקומות משמעותי יותר ממני איך להפסיק ולהרגע מכול זה איפה אני בכול הסיפור הזה הם שואבים ממני אנרגיות מה לעשות ?

לקריאה נוספת והעמקה
23/11/2011 | 01:04 | מאת: מוני

ליאת שלום רב, מה שאת מתארת הוא מצב של כביכול "דון קישוט". את מנסה בכל כוחך לשנות אחרים ואולם, אין בכוחך את המשאבים הדרושים לשינוי ( ובעצם למי יש?). ברור מעל לכל ספק כי הטיפול באחרים שוחק את מצבך הרגשי מאחר ואת כל כולך נתונה לאחרים ובאיזשהוא מקום את שוכחת את עצמך. לבוא עכשיו לנסות לשנות אותך זה בלתי אפשרי כפי שאת לא יכולה לשנות את האחרים סביבך ובכלל. ליאת זו ליאת ואין בילתה. רמת הנתינה הרגשית שלך היא רמה גבוהה עד מאוד וזה ברור מהתנהגותך ומסירותך כלפי הסובבים אותך. " על דיאטה אני עומדת על המשמר". ואני בטוח שזו רק דוגמא אחת מני רבות שבהן את "עומדת על המשמר". כפי שכבר אמרתי, אותך לא ניתן לשנות ואולם יש אולי מקום קצת "לעגל קצת את הפינות" ( כך אני קורא לזה). קל לבוא ולומר, תשתני, תחשבי יותר על עצמך, תפסיקי לחשוב על האחרים, ואולם, זה בלתי אפשרי כי כמות הנתינה שלך ויכולתך להכיל את האחר היא כה גבוהה עד כי בלתי ניתנת לשינוי. קל מאוד גם לבוא ולומר - לכי לטיפול פסיכולוגי, לכי היעזרי באיש מקצוע וכו'. אולי גם אלו פתרונות ואולם, אולי כדאי לנסות משהו מקדמי. קשה לבוא ולהציע הצעות , ואולם עולה בדעתי רעיון אחר: הרי את מתארת מצב שמתנהל סביב השעון 24 שעות ביממה. 24 שעות את "עומדת על המשמר". יש לחשוב על איך תתני לעצמך פורקן רגשי לעצמך מלבד ההתעסקות הבלתי פוסקת בלנסות לשנות את האחרים. לדעתי זה אפשרי ואולם, הכל בהדרגה. ולמה אני מתכוון: ניתן להתחיל בשעה ביום , שעה אחת שבה ליאת מקדישה לעצמה ורק לעצמה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בפועל בצורה של תחביב שאת אוהבת לעשות, פתרון תשבץ, גלישה באינטרנט, שמיעת מוזיקה ב- Yutube, מוזיקה שאת אוהבת, מערכונים שאת אוהבת, ואני בטוח שיש לך תחביבים מסויימים אותם את אוהבת. ואני מדבר סה"כ על שעה אחת ביום מתוך 24 השעות. ( כמובן אני ממשיל את 24 השעות לחיי היום יום, והרי יש זמן לשינה ). סבורני , והכל בגדר סברה בלבד ודעה אישית, כי אם תתני לעצמך את אותה השעה, ייתכן כי תרגישי טוב יותר עם עצמך. ניתן להמשיך בנתינה הטבעית והטבועה בדמך וברגשותייך ובאותה נשימה , לתת לעצמך את אותה השעה שבה תהני עם עצמך ותמצי את השעה הזו עד תום. והרי , כל שהצעתי הוא להתמקד ולהעסיק את עצמך בבילוי עצמי לעצמך ובעבורך. אני ליאת מקדישה לעצמי שעה ביום לעצמי. את שואלת כיצד להרגע? את שואלת איך להפסיק את זה? להרגע זו התעסקות בליאת כליאת. להפסיק את זה? לא בטוח שזה ניתן לגמרי וזו תהיה אשליה לבוא ולומר לך כי את יכולה להפסיק זאת , והכל נובע מאופייך ומבנה רגשותייך ואת זה קשה מאוד לשנות, אם בכלל, אך מי אומר שיש צורך לשנות? ואני חוזר- כפי שאינך יכולה לשנות אחרים, גם לשנות אותך לא ניתן, על כן השתמשתי במונח "לעגל את הפינות". נתינה אין סופית ופיקוח אין סופי, וודאי שמתישים ומחלישים עד כדי כלות הכוחות ויש צורך ב"למלא את המצברים" הרגשיים והאמוציונליים הקיימים בתוכך. מה לעשות? אולי לנסות להתחיל ליישם את הרעיון שלי ( ואני חוזר ומדגיש-רעיון שלי בלבד) ולראות כיצד ואם זה עוזר. שעה אחת ביום מוקדשת עבורי,לי לעצמי, לליאת. אותה השעה יכולה ל"מלא את המצבר" להמשך היום. אין , ולא קיים שום צורך כרגע לבוא ולומר לך שתפסיקי לתת להם מקומות משמעותיים יותר ממך כי זו תהיה אשליה שלא תתממש. קצת זמן איכות לעצמך ובעבורך. בתקווה שזה יעזור. בברכה, מוני ( אין דעתי מהווה תחליף ליעוץ מקצועי).

קראי ככל שתוכלי על המושג 'שחיקה בנישואין' (והדרכים להמנע או לצאת מזה); יש גם משהו באתר שלי (כנסי לחלק העברי ושם למדור על זוגיות ומיניות) www.dr-joseph.com לאחר מכן הביאי את בן זוגך לקריאה או שיחה על הנושא. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה