קיבעון לתשומת לב של בחור

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

05/11/2011 | 19:49 | מאת: מיכל

שלום רב במשך תקופה ארוכה אני סובלת מסוג של התמכרות לתשומת לב מגבר שהיה לי בעבר איתו קשר רומנטי קצר. שאנחנו ביחסים טובים אנחנו מתכתבים בהודעות בטלפון,ושאני כועסת עליו אני ממשיכה לשלוח הודעות למרות שאני לא רוצה בזה ומשננת לעצמי שלא יוצא לי כלום מזה,וזה רק גורם לי להרגשה רעה.אבל הרצון לתשומת לב ממנו,גובר על ההגיון.הדבר גורם לי ל"התקעות רגשית",לתחושת השפלה בפניו ולאי אמון בעצמי. איזה סוג של מטפל אתה ממליץ לבעיה הזו?

לקריאה נוספת והעמקה
06/11/2011 | 00:24 | מאת: מוני

מיכל שלום רב, ראשית, ברצוני להביע אמפטיה מוחלטת למצבך. הרצון לתשומת לב גובר על הכל ולא קיים הגיון כאשר הרגש גובר על ההגיון. התשובה המיידית לשאלתך היא מטפל פסיכולוגי, ואולם אנסה במספר מילים לשקף אותך ולנסות להראות לך דברים אחרים הקשורים למצבך שאולי יעזרו. התמכרות רגשית היא ככל התמכרות אחרת. פיתרון להתמכרויות היא באמצעות "כדור אחר" והכוונה היא , להפחית בהדרגה את ההתמכרות בצורה הדרגתית בליווי גיבוי ורצון "להיגמל" מאותה התמכרות רגשית. כהצעה ראשונה , הייתי מציע צמצום התקשורת היזומה , כפי שאני מבין, מצידך. שימי לב- לא ניתוק מוחלט אלא צמצום הדרגתי. עד כמה שזה יראה לך קשה ( וזה אכן קשה) , זוהי הצעה שסבורני כי באם תצליחי לעמוד בה, התוצאה הסופית תהווה בגדר "כיבוי שריפה". זהו תהליך בלתי מוגבל בזמן. תלוי במידת הרצון שלך ןכוח הרצון שלך. אני מבין את תחושת ההשפלה, אני מבין את אובדן חוסר האמון בעצמך. לא קשה להבין זאת וזה אך טבעי. ניתוק קשר יהווה לדעתי הפתרון הטוב ביותר למרות שהוא קשה מאוד וכרגע הוא בלתי נשלט רגשית ואולם זהו הפתרון אליו את צריכה להגיע ( והכל לדעתי בלבד). ניתוק הקשר מצידך , יביא ( להערכתי) להחזרת השליטה על עצמך. אל דאגה- זהו משבר בר חלוף. קיימת אמירה ( כל כך נכונה) כי אהבה חדשה משכיחה אהבה קודמת. תחושת ההשפלה בפניו היא בגדר הרגשה פנימית בלתי רצונית וייתכן כי היא לא נכונה וכי הצד השני לא רואה בזאת השפלה, ואולם, ייתכן כי הצד השני רואה ויודע כי את לא מרפה וכי תמיד , "בקריאה" מיידית , תהיי שלו. תנסי לעצור זאת , ושוב, על ידי צמצום ההתקשרות ביניכם, הכל בהדרגה ולא בקיצוניות אשר לדעתי, תהווה ותגרום לסוג של "אובדן" דרך וכיוון. תתפלאי עד כמה צמצום הקשר ייטיב עימך, ואולם, אינך רואה זאת ברגע זה, ואולם לטוחח הארוך, סבורני כי תגיעי למצב של שליטה וברגע שתגיעי למצב הזה, הרי "ידך תהיה על העליונה", והכוונה היא אלייך, הרגשותייך ורגשותייך. אני יודע ומבין כי את במצב רגשי לא קל , ולכן, לדעתי, ולצורך ההיגמלות, את זקוקה לליווי פסיכולוגי, ליווי אשר יכול לקצר את תהליך ההחלמה. למי מאיתנו לא קיים הרצון לקבלת תשומת לב? האמיני לי- לכולנו. אפשר גם אפשר להבין את התסכול. מחד, את רוצה וכמהה לתשומת לב, ומאידך, אינך מקבלת את אותו המשוב מהצד השני. פסיכולוג יהווה את הפתרון הטוב ביותר, איתו תוכלי לעבור את התהליך והוא זה שאמור להוות את הגיבוי והליווי הצמוד עד שתחזירי לעצמך את הביטחון העצמי האבוד וישכיח אט אט את תחושת ההשפלה המובנת והברורה שהיא מנת חלקם של רבים וטובים אשר מרגישים רגש של דחייה. אף אחד לא אוהב להרגיש דחוי. בברכה, מוני ( אין לראות בדעתי כתחליף לייעוץ מקצועי).

..."אני ממשיכה לשלוח הודעות למרות שאני לא רוצה בזה"...? אני לא רואה כאן התמכרות אלא דפוס התנהגותי שדומה למה שקורה אצל מי שקונה כרטיס הגרלה בקביעות, ומקטר על הרגליו המגונים, אבל מכיון שמידי כמה שבועות מקבל משהו, ההתנהגות נמשכת. את מבלבלת בין סיבה לתוצאה; זה לא שהקשר הזה גורם להערכה עצמית נמוכה, אלא שמצבך האישיותי גורם לקשר הבעייתי הזה להתקיים. טוב לכן אם תלכי לטיפול פסיכולוגי שיחזק את בטחונך העצמי, יקנה לך מיומנויות חברתיות שנחוצות למצבי חיזור ויססע לך בפריצת דרך ממצבך התקוע. הצלצול הבא צריך להיות למי שמצוי בדפי זהב במדורי הפסיכולוגים הקליניים / חברתיים. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה