פסק זמן במערכת יחסים

דיון מתוך פורום  זוגיות חברה ותעסוקה

25/02/2011 | 21:47 | מאת: עדי

שלום רב, לפני כמס' ימים הודיע לי בן זוגי כי הוא מבקש שנעשה הפסקה ( "פסק זמן" כלשונו) ללא זמן מוגדר במערכת יחסינו בטענה כי טוב לו איתי ואני באה ממשפחה עם ערכים ובלה בלה... אבל "ליבו אינו מסונכרן" היינו, איננו יודע מה הוא חש כלפיי וכואב לו שהוא מרגיש שהוא אוהב אותי. יצאנו 3 חודשים, לרוב אני השתדלתי להגיע עליו (אנחנו גרים רחוק שנינו בבית הורינו- מרחק של כ-50 דק' נסיעה) כי באמת הרגשתי שזו מערכת יחסים ששווה לי להילחם עליה. כיום אני מרגישה מעין פיספוס וכעס בו זמנית וזאת כי אנני יודעת אם זה סתם תירוץ "שאינו אוהב" כי אני לא חושבת שזה עניין של זמן או שמא מדובר בדבר אחרון. אולי הכיר בחורה אחרת, או הוא עוזב את הארץ אולי הוא חושב שאינני מתאימה לו. הוא כל הזמן נתן לי להרגיש שאיננו סומך עליי כי בחורות אחרות רימו אותו אז כעסתי שהשווה אותי אליהן וכתוצאה מכך כל הזמן אמר לי ש"יש לי פתיל קצר" שזה ממש לא נכון אני בחורה מאוד רגועה. שאלתי היא: מבחינת הסיפור על קצה המזלג מה דעתך/כן על פסק זמן במערכת יחסים? זה דבר לגיטימי? אני לא נתקלתי מעולם בסיטואציה כזו. האם זו דרכו להיפרד ממני רק לא לומר זאת במפורש? האם לחכות מאיתות ממנו או שזה נראה כבר אבוד?

לקריאה נוספת והעמקה
26/02/2011 | 04:18 | מאת: מוני-דעה אישית

א. דבר לא אבוד. ב. פסק זמן במערכת יחסים הינה דבר לגיטימי לחלוטין וכפי שהוא מבקש פסק זמן ייתכן כי באותו זמן גם לך יהיה פסק זמן והזמן יפעל לטובתך. ג. ישנו פתגם האומר-"הזמן עושה את שלו" ומתוך כך ייתכן כי מה שאת מרגישה כרגע יחלוף במרוצת הזמן. ד. במהלך פסק הזמן תדעי לאן מועדות פניו והאם כוונותיו הן כפי טענתו ואם כך הדבר הרי כי אל לך להילחם על מערכת יחסים כאשר היא חד צדדית ואם הוא היום מרגיש כפי שהוא מרגיש ומתבטא כלפייך ,הרי בחלוף הזמן (פסק הזמן) הדברים יתבהרו. ה. לא יזיק ואף יועיל אם גם את מצידך תתני את דעתך על כל מערכת היחסים מכל הבטיה במרוצת הזמן. ה. אין דרך לאלץ מערכת יחסים וכפי שאת לא היית רוצה להרגיש לחוצה הרי ,לאור התיאור,הוא מרגיש לחוץ. ו. לא ניתן לדעת מה ילד יום אולם בכל מקרה את תצאי מחוזקת בין אם לכאן או לכאן,ושוב,דבר לא אבוד לעולם. בהצלחה, מוני

כשזוג מתחיל לצאת יש את זמן ההתלהות וההסתגלות , הבדיקה ההדדית, והתאמת ובדיקת הרגש, אומנם לא צינת את הגילאים שלכם אך ברור שלנסיון קודם במערכות יחסים יש השפעה רבה על בנית היחסים, אם אחד מבני הזוג מרגיש שהקשר אינו מספק או מתאים, הנכון ביותר להגיד את זה.וכך כנראה עשה החבר , ברגע שהרגיש שאינו יכול להיות בתוך הקשר הודיע לך שהוא רוצה פסק זמן שנכון שאינך יודעת עד מתי, ואם בכלל, אך זה לא הענין הנקודה היא שהוא כרגע מתקשה להיות בקשר ,וטוב שהודיע לך על כך.

מנהלי פורום זוגיות חברה ותעסוקה